۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۶
کد خبر: ۱۳۹۵۵۳

چند خبر کوتاه از آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ پس از گذشت 40 روز از حادثه دلخراش زلزله 21 مرداد، دو واحد مسکونی بازسازی شده در مناطق زلزله‌زده تحویل صاحبان آنها شد.
ساخت و ساز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، استاندار آذربایجان‌شرقی و رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در روستای شهرک پایین از توابع بخش خواجه هریس دو واحد مسکونی آماده شده را تحویل صاحبان آنها داده و بر تسریع روند احداث دیگر واحدهای مسکونی تاکید کردند.

 

هر یک از این واحدها که ستاد معین استان مازندران وظیفه بازسازی آنها را بر عهده داشت، با 140 میلیون ریال وام و 20 میلیون ریال کمک بلاعوض دولت احداث شده است. ستاد معین مازندران در شهرستان هریس ساخت دو هزار و 84 واحد را عهده‌دار شده است.

 

استاندار آذربایجان شرقی در تحویل این واحدها اظهار داشت: هر چند که تعهد دولت تا مرحله سفت کاری این منازل بود، اما بخشی از نازک کاری واحدها را هم انجام داده است، البته همت صاحبان این واحدها در شتاب بخشی بازسازی آنها موثر بود.

 

وی پنج میلیون ریال کمک بلاعوض مصوب هیئت دولت برای تامین لوازم ضروری زندگی را نیز به صاحبان این منازل اعطا کرد و گفت: هر اندازه که مردم کمک و مشارکت کنند روند بازسازی شتاب گرفته و سربلند خواهیم شد.

 

بنا بر این گزارش، روستای شهرک پایین، 705 نفر جمعیت در قالب 185 خانوار دارد و در حدود 30 کیلومتری هریس و 10 کیلومتری بخش خواجه این شهرستان واقع شده است.

 

همچنین زمین‌لرزه‌ای به بزرگی چهار ریشتر در عمق 17 کیلومتری زمین ساعت 8.20 امروز اول مهر به طول جغرافیای 46.70 و عرض جغرافیایی 38.39 ورزقان آذربایجان‌شرقی را لرزاند.

 

بر اساس این گزارش، زلزله چهار ریشتری در 14 کیلومتری ورزقان، 28 کیلومتری خواجه، 33 کیلومتری اهر و 515 کیلومتری تهران اتفاق افتاده است.

 

گفتنی است، از زلزله بیستم و یکم مرداد اهر و ورزقان تاکنون دو هزار و 280 زلزله و پس زلزله در منطقه رخ داده که از این تعداد، دو مورد بالای شش ریشتر بوده و از این تعداد 310 پس‌لرزه بالای سه ریشتر قدرت داشته است.

 

فیلم سینمایی ملکه در تبریز اکران می شود


محمد پورعبدالله فرشبافی، مسؤول هنرهای تصویری حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: فیلم سینمایی ملکه قبل از اکران عمومی آن در پایتخت برای نخستین بار در تبریز نمایش داده می شود. این اثر سینمایی از امروز مصادف با هفته دفاع مقدس در دو سینمای ناجی و فرهنگیان تبریز به نمایش گذاشته می شود.


وی یکی از دلایل اصلی اکران این فیلم در تبریز را جایگاه ویژه آذربایجان شرقی در دفاع مقدس و نگاه ویژه سینماگران کشور به مناطق زلزله زده استان عنوان کرد و گفت: بخشی از عواید فروش این فیلم به زلزله زدگان استان اختصاص می یابد.


وی اظهارکرد: عوامل این فیلم سینمایی از جمله محمدعلی باشه آهنگر کارگردان، حامد حسینی تهیه کننده و مصطفی زمانی بازیگر فیلم ملکه به همراه تعداد دیگری از هنرمندان در مناطق زلزله زده حضور یافته و یک شب در کنار آنان در چادر به سر خواهند برد.


گفتنی است، این فیلم در مراسم سی امین دوره جشنواره فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین موسیقی و بهترین طراحی صحنه و لباس و دیپلم افتخار بهترین جلوه های ویژه بصری را به خود اختصاص داده است.


60 برنامه بزرگداشت دفاع مقدس در آذرشهر اجرا می شود


سرهنگ اکبر شالچی زاده، فرمانده سپاه ناحیه آذرشهر گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس 60 برنامه فرهنگی در این شهرستان برگزار می شود که بیشتر برنامه های پیش بینی شده با محوریت فرهنگ ایثار، شهادت، پایداری و مقاومت ملت در هشت سال جنگ تحمیلی است.


وی برپایی همایش های مختلف فرهنگی و برگزاری نشست های بصیرتی، یادواره شهدا، افتتاح پایگاههای مقاومت، غبار روبی مزار شهدا و برگزاری اردوهای مختلف برای بسیجیان را از جمله برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس برشمرد.

 

فرمانده سپاه آذرشهر به برخی از دستاوردهای عظیم سال های دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در دوران دفاع مقدس به رغم تمام مشکلات، ملت بزرگوار ایران به رهبری امام خمینی توانست در برابر زورگویی های دشمنان اسلام و انقلاب ایستادگی کند.


شالچی زاده خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب استکبار جهانی برای بدست آوردن منافع از دست رفته خود در ایران بوسیله رژیم بعثی عراق جنگ نابرابر هشت ساله را به جمهوری اسلامی تحمیل کرد.


بیش از 5 هزار دانشجوی جدید در دانشگاه تبریز پذیرش شدند


رییس دانشگاه تبریز از پذیرش  5 هزار و 388 دانشجوی جدید در سال تحصیلی 92-91 در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری  این دانشگاه خبر داد.


پرویز آژیده با بیان این‌که از این تعداد 3 هزار و 190 نفر دانشجوی کارشناسی و 136 نفر دانشجوی کاردانی را تشکیل می دهد، گفت: در مقطع کارشناسی ارشد نیز یک هزار و 630 نفر و در مقطع دکتری 432 نفر دانشجو پذیرش شده اند که از سال  تحصیلی جدید شاغل به تحصیل خواهند شد.


به گفته وی از این تعداد دانشجو دو هزار 559 دانشجوی دختر و دو هزار 829 نفر پسر می باشند و هم اکنون تعداد دانشجویان دانشگاه تبریز بالغ بر بیست هزار  نفر است که هر ساله  بیش از 5 هزار نفر از دانشگاه فارغ التحصیل می شوند./935/د101/ب

ارسال نظرات