۰۸ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۶۹۴
عضو مجلس خبرگان رهبری:

حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس با بصیرت و آگاهی همراه بود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، روحانیت را مدافع حقیقی ارزش های ناب اسلامی دانست و گفت: حضور روحانیت در هشت سال دفاع مقدس با بصیرت و آگاهی همراه بود.
دفاع مقدس
  حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس به نقش روحانیت در جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: روحانیت همواره مدافع حقیقی ارزش های ناب اسلامی بوده و خواهد بود.
وی، روحانیت را پرچم دار حرکت های انقلابی معرفی کرد و با بیان این که این قشر تأثیر گذار جامعه اسلامی همواره در عرصه های مختلف نقشی تعیین کننده داشته است، افزود: هشت سال دفاع مقدس نیز تنها جلوه ای از حضور روحانیت در حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی بود.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که بی شک نقش روحانیت در طول هشت سال دفاع بر هیچ کس پوشیده نیست، گفت: گواه این مدعا خیل شهدای آنان است که در مقایسه با دیگر اقشار از بیشترین تعداد برخوردار است.
 حجت الاسلام و المسلمین معلمی با اشاره به این که نقش روحانیت در تهذیب نفس و پیراستگی درون رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بسیار تأثیر گذار بود، بیان داشت: طلاب و روحانیان رزمنده در جبهه‌های حق علیه باطل نه تنها با مزدوران رژیم بعث جنگیدند، بلکه دلدادگان راه ولی فقیه را به سرچشمه خورشید معرفت و معنویت رهنمون ساختند.
امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که متأسفانه نقش روحانیت در هشت سال دفاع مقدس آنطور که شایسته این قشر تأثیر نظام اسلامی بوده تبیین نشده است، بیان داشت: متولیان این امر باید بیشتر نقش روحانیت در جنگ را برای جامعه تبیین کنند.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امروز جانبازان و ایثارگران در دوران دفاع مقدس هم از کشور دفاع کردند و هم اندیشه دفاع را که از اصل دفاع مهم‌تر است را نهادینه کردند، گفت: امروز این قشر بهترین الگو برای نسل جوان ما هستند.
 وی در ادامه سخنان خود، ایجاد شعور سیاسی و بصیرت را یکی از برکات انقلاب دانست و اظهار داشت: قدرت‌های استکباری در هشت سال دفاع مقدس برای شکست انقلاب با همه تجهیزات از عراق حمایت کردند که در نهایت ملت ایران با روحیه مقاومت و اتکا به ایمان به پیروزی رسید.
حجت الاسلام و المسلمین معلمی با بیان این که اصل دفاع کاری الهی است و هرکه در عرصه دفاع گام برداشت، کاری الهی کرده است، خاطرنشان کرد: شهدا و ایثارگران فرهنگ دفاع مقدس را با خون خود نهادینه ساختند.
وی با اشاره به اینکه اقتدار امروز ملت ایران به برکت اخلاص، پایداری و توکل رزمندگان دفاع مقدس و ملت ایران است، افزود: شهدا و ایثارگران، مظلومانه و با دست خالی از کشور دفاع کرده و در محاصره شدید با دشمن جنگیدند که اگر پشتوانه عاشورای امام حسین(ع) نبود این مقاومت ممکن نخواهند بود./919/د102/ن
ارسال نظرات