۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۳۹۷۰۷
نماینده خبرگان رهبری:

ارزش جهاد فکری کمتر از جهاد نظامی نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: بر اساس مبانی دینی اسلام، جهاد و تحول فکری گاه ارزشی بالاتر از جهاد عملی و فیزیکی دارد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم بازگشایی مدارس در مدرسه راهنمایی نمونه پویندگان شهرستان مراغه اظهار داشت: بر اساس آیات و روایات رسیده، انسان های مؤمن دارای ویژگی های بارزی چون تقوا، جهاد و علم هستند که آنان را از دیگران متمایز می کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که مؤمن واقعی هیچگاه در کسب علم و فضیلت سستی از خود نشان نمی دهد، خاطرنشان کرد: دانش آموزان باید در کنار علم آموزی، به فلسفه علم‌آموزی، توحید و مبدا هستی توجه کنند چرا که علم بدون شناخت، معرفت و نور خدایی، فایده ای به حال بشریت نخواهد داشت.

 

امام جمعه مراغه با تاکید بر این‌که ارزش جهاد فکری کمتر از جهاد نظامی نیست، تصریح کرد: بر اساس مبانی دینی اسلام، جهاد و تحول فکری گاه ارزشی بالاتر از جهاد عملی و فیزیکی دارد، چراکه عالمی را متحول کرده و با حقیقت خلقت، عبودیت و بندگی آشنا می کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی دوران دفاع مقدس را تجلی جهاد عقیدتی، نظامی و فکری جوانان ایران اسلامی دانست و اظهار داشت: هشت سال دفاع مقدس دورانی زیبا و ماندگار در تاریخ کشور است که هیچگاه از اذهان بیدار و آگاه ملت‌های عدالت‌خواه و ظلم‌ستیز عالم پاک نخواهد شد.

 

نماینده خبرگان رهبری با تشریح وضعیت سیاسی، اقتصادی و نظامی ایران در زمان آغاز جنگ تحمیلی گفت: در دوران دفاع مقدس، ملت ایران با مقاومت و حمایت خود از رزمندگان اسلام، پایه های نظام اسلامی را مستحکم کردند و صلابت خاصی به آن بخشیدند.

 

وی با اشاره به این‌که هدف و برنامه‌ریزی دشمنان تصرف چند روزه ایران بوده است، خاطرنشان کرد: جوانان ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس در شهرهای عملیاتی کشور از جمله آبادان، خرمشهر، قصر شیرین، گیلان غرب، دزفول و اندیمشک کارهای بزرگی در دفاع از کیان میهن اسلامی انجام دادند که ثمره آن عزت و اقتدار امروز نظام ولایی ایران اسلامی است.

 

امام جمعه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن اهانت اخیر به ساحت پیامبر اسلام(ص) اظهار داشت: چنین اقدامات مذبوحانه‌ای چهره حقیقی دشمنان را رسوا کرد و نشان داد که در پشت صحنه این اهانت ها، رژیم صهیونیستی و سرمایه داران غربی قرار دارد.

 

وی با بیان این‌که مسلمانان در مقابل این اعمال موهن ضداسلامی ساکت نخواهند نشست، خاطرنشان کرد: اعتراض های مختلفی در سرتاسر جهان علیه این اهانت ها انجام شد و باید نشان داد که اهانت به مقدسات دینی به ویژه ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) تبعات جبران‌ناپذیری برای هتاکان به دنبال دارد./935/پ202/ب

ارسال نظرات