۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۷
کد خبر: ۱۳۹۷۳۸
به مناسبت هفته دفاع مقدس؛

مجموعه ویژه‌نامه‌های اینترنتی«دفاع مقدس» منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه ویژه نامه‌های اینترنتی« دفاع مقدس» به مناسبت هفته دفاع مقدس در پایگاه اطلاع رسانی راسخون منتشر شد.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مجموعه ویژه‌نامه‌های اینترنتی« دفاع مقدس» به مناسبت هفته دفاع مقدس در پایگاه اطلاع رسانی راسخون منتشر شد.

 بر اساس این گزارش، ویژه‌نامه‌هایی با عناوین، «دری به بهشت»، «خورشیدهای خاک نشین»، «عطر حماسه»، « مشق عشق»، «ختم ساغر»، «فرهنگ ایثار و شهادت»، پرسمان ویژه هفته دفاع مقدس» و ویژه نامه اختصاصی داستان مقاومت» در این پایگاه اطلاع رسانی قابل مشاهده است.

دری به بهشت

«دری به بهشت» نخستین ویژه نامه این مجموعه است، بانک احادیث، پیامک، پرسش و پاسخ، مشاهیر، کارت پستال، گالری تصاویر، معرفی پایگاه‌ها، بانک صوت و فیلم، ویژه‌نامه‌های مرتبط و سایر مقالات از بخش‌های این ویژه نامه است.

در این ویژه نامه مقالاتی همچون؛ جنگ تحمیلی و هویت دفاعی ایران در نگاه امام راحل، دفاع مقدس از منظر مقام معظم رهبری، پیامدها و دستاوردهای دفاع مقدس، جنگ از نگاه دیگران، تاریخ جنگ تحمیلی عراق علیه ایران، جنگ آنها جنگ ما، هشت سال دفاع مقدس؛ از آغاز تجاوز تا پذیرش قطعنامه، اولین‌های دفاع مقدس، دفع تجاوز، از جمله مقالات این ویژه نامه است.

هشت سال دفاع مقدس؛ از آغاز تجاوز تا پذیرش قطعنامه

در مقاله‌ای با عنوان «هشت سال دفاع مقدس؛ از آغاز تجاوز تا پذیرش قطعنامه» می‌خوانیم: «ایجاد روحیه‌ای تازه در بین مردم، بار دیگر سیل مردم را به جبهه در پی داشت بار دیگر. حضور گسترده مردم و مقاومت آنان، نه تنها مانع از ادامه پیشروی دشمن شد؛ که او را وادار به عقب‌نشینی نیز نمود. در عین حال موضوع بمبارانهای وسیع شیمیایی جبهه خودی توسط دشمن بعثی استمرار داشت. امریکا در خلیج‌فارس (ساقط کردن هواپیمای مسافربری ایران و شهادت 290 انسان بی‌گناه) ابعاد وحشتناکی به خود گرفت».

در کنار آن، اخبار دیگری که جسته و گریخته به دست مسؤولان نظام می‌رسید، ضرورت بازنگری اساسی نسبت به استراتژی ادامه نبرد نظامی را مطرح ساخت. بر همین اساس بود که سرانجام به دنبال جمع‌بندی نظرات مسؤولان جمهوری اسلامی ایران، حضرت امام (ره) پذیرش قطعنامه 598 را مبنی بر آغاز آتش‌بس بین ایران و عراق اعلام کرد.

توطئه هماهنگ عراق و ابرقدرتها در ادامه جنگ، علی‌رغم پذیرش قطعنامه 598 ادامه یافت و این‌بار با حرکتهای نظامی منافقان در محور قصر شیرین و اسلام‌آباد متجلی شد، که در نهایت برخورد قاطع نیروهای اسلام، سبب شد تا ضمن انهدام وسیعی از منافقان، نه تنها این توطئه بشدت سرکوب شود؛ بلکه به نیروهای دشمن تفهیم گردد که هرگونه ماجراجویی تازه، گرداب جدیدی همانند سالهای آغاز جنگ برای آنان ایجاد خواهد کرد.

فرهنگ ایثار و شهادت

«فرهنگ ایثار و شهادت» از دیگر ویژه‌نامه‌های این مجموعه است، در مقاله‌ای از این ویژه نامه با عنوان «عوامل رشد و انحطاط فرهنگ ایثار و شهادت» آمده است: « مهم ترین عوامل انحطاط فرهنگ ایثار و شهادت ،آسیب های اعتقادی و فرهنگی و اقتصادی است .دنیا محوری و بی ایمانی به خدا و آخرت موجب تزلزل پایه های ایثار می شود .بنابراین وظیفه ی همگان است ، تا با تأسی از اولیای الهی بنیان های ایمان به خدا و روز قیامت را در وجود خود مستحکم تر نمایند».

با توجه به این که در ملل دیگر برای ایثارگران و قربانیان جنگی و بازماندگان آنان ارزش خاصی قایل هستند در کشور ما نیز لازم است تا به امور ایثارگران توجه منطقی صورت پذیرد البته ضروری است مروجان فرهنگ ایثار و شهادت خود مرد عمل باشند و از غلو بپرهیزند،که پیامدهای سویی به دنبال خواهد داشت.ونیز به روز کردن برنامه های فرهنگی مراکز علمی و دینی برای آشنایی هر چه بیشتر نسل سوم انقلاب با فرهنگ ایثار و شهادت از اموری است که باید سرلوحه موضوعات فرهنگی جامعه قرار گیرد.

عطر حماسه

همچنین در مقاله‌ای با عنوان «از فروغ جاویدان تا مرصاد» در ویژه‌نامه‌ «عطر حماسه» آمده است: « با اعلام خبر پذیرش قطعنامه از سوی ایران، نقشه‌ها و طر‌ح‌های قبلی سازمان با بن بست مواجه شد. در آن شرایط،‌سازمان در کنار امیدواری به داشتن پشتوانه خرده عملیات‌های مرزی، حمایت نمایندگان کنگره و سنای آمریکا را نیز یدک می‌کشد».

در 30 خرداد 67، 138 نماینده‌کنگره و 14 سناتور آمریکایی طی نامه‌ای به «جرج شولتز» وزیر خارجه وقت آمریکا، از وی خواسته بودند که به جنبش‌های مقاومت داخلی در ایران توجه کند، و در همین راستا حمایت از سازمان ـ مستقر در عراق ـ را اکیداً توصیه کرده بودند. «مروین دایملی» نماینده کنگره امریکا در روز دوشنبه 6 تیرماه 67 در تظاهرات سازمان در واشنگتن شرکت کرده و طی سخنانی که از یکی از شبکه‌های تلویزیونی آمریکا هم پخش شد. اظهار داشت: « نباید دست از تلاش کشید،‌ مطمئن باشید که با کمی صبر و تلاش بیشتر به زودی از مهران به تهران رژه خواهید رفت.» 4 سازمان نوار ویدئویی سخنرانی مزبور را برای کلیه کادرهای سازمان پخش کرد.

ختم ساغر

«ختم ساغر» از دیگر ویژه‌نامه‌های این مجموعه است که در مقالات آن مجموعه دست نوشته‌ها و وصیت نامه‌های شهدایی همچون؛ شهید میثمی، شهید همت، شهید حسین خرازی، شهید جهان آرا، شهید عباس بابایی و شهید کاظمی قرار گرفته است.

پرسمان دفاع مقدس

در ویژه‌نامه «پرسمان دفاع مقدس» نیز به شبهات مطرح درباره دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت پرداخته شده و به پرسش‌هایی همچون؛ علت پذیرش قطعنامه 598 از سوی امام خمینی(ره) چه بود؟ نظر امام راحل راجع به جنگ با عراق چه بود؟ جنبه‌های فرهنگی، اجتماعی وسیاسی جنگ چه بود؟ پاسخ داده شده است.

علاقه‌مندان به مشاهده و استفاده از این ویژه نامه می‌توانند به پایگاه فرهنگی اطلاع رسانی راسخون به نشانی اینترنتی www.rasekhoon.net  مراجعه کنند./927/ت302/ن

ارسال نظرات