۰۱ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۲۶
کد خبر: ۱۳۹۷۶۹
با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی؛

آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه قاسم بن الحسن برگزار ‌شد

خبرگزاری رسا ـ آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی قاسم بن الحسن(ع) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و با حضور علما، اساتید و طلاب این مؤسسه تخصصی حوزوی برگزار شد.
موسسه تخصصي قاسم ابن الحسن

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) تهران عصر امروز با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز و مفسّر قرآن و با حضور علما، اساتید و طلاب این مؤسسه تخصصی حوزوی برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، حجت الاسلام سیدمحمدباقر علم الهدی، مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع) با تأکید بر این که بزرگترین حلقه وصل طلاب با جامعه، مباحث قرآنی و کلامی است، تصریح کرد: آموزش مباحث قرآنی و کلامی نیاز اساسی حوزه­های علمیه است و اقدام حوزه­های علمیه برای فرهنگ جامعه، تبحر در علوم قرآنی و کلامی است تا بتوانند شبهات علیه اسلام را پاسخگو باشند.

در ادامه، حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در سخنان خود، با اشاره به انواع کتاب­های تفسیر قرآن ابراز داشت: برخی کتب تفسیری مانند مجمع البیان، اقوال مختلف تفسیری را بیان می­کند و برخی دیگر بیشتر به ادبیات قرآن پرداخته­اند ولی آنچه که باید مورد توجه روحانیان و مبلّغان باشد این است که قرآن را باید روان و با زبان ساده برای مردم تفسیر کرد، نه این که اقوال متخلف در تفسیر را با بیان سنگین برای مردم بیان کرد.

وی در پایان در توصیه به طلاب افزود: طلاب عزیز گاهی اوقات نماز شب بخوانند و نافله صبح و شب را فراموش نکنند، ورزش کنند ولی ورزش را تماشا نکنند که وقت آنها مهمتر از نگاه به ورزش است، در صله رحم صرفه جویی کنند و نگاه به تیتر روزنامه و اخبار کافی است مگر این که خبر مهمی باشد که آن را مطالعه کنند.

گفتنی است موسسه آموزش عالی حوزوی حضرت قاسم بن الحسن(ع) در ضلع شمالی میدان شهید محلاتی تهران واقع می باشد و طلاب این موسسه در رشته های تخصصی تفسیر و کلام تحصیل می کنند./958/پ202/ص

ارسال نظرات