۰۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۱۳۹۷۹۴

ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران گرمی افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان گرمی با حضور استاندار اردبیل افتتاح شد.
حوزه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا، همزمان با دهه کرامت و با حضور علما، فضلا و مسؤولان استانی، عصر روز گذشته ساختمان جدید مدرسه علمیه خواهران حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان گرمی افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

 

حجت‌الاسلام یدالله صفری، امام جمعه گرمی و مؤسس حوزه علمیه این شهر در سخنانی با تاکید بر اهمیت فعالیت مدارس علمیه در شهرستان‌ها اظهار داشت: ساختمان جدید مدرسه علمیه شامل بخش های مختلف آموزشی و فرهنگی اعم از مدرس، استادسرا در دو طبقه با اعتبارات اختصاص یافته از مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه کشور احداث شده است.

 

وی با بیان این‌که مدرسه علمیه حضرت ولیعصر خواهران گرمی در زمینی به مساحت یک هزار و 100 متر‌مربع زمین احداث شده است، گفت: این مرکز علوم دینی از سال 79 فعالیت خود را در گرمی آغاز کرده و هم اکنون با 135 طلبه خواهر مشغول فعالیت است.

 

حجت الاسلام صفری با اشاره به این‌که تاکنون 80 طلبه خواهر از این مرکز فارغ‌التحصیل شده‌اند، گفت: عدم فعالیت مدرسه علمیه خواهران در این شهر عامل مهاجرت خواهران طلبه به دیگر شهرها و یا ترک تحصیل در علوم حوزوی بود که خوشبختانه با راه اندازی این مرکز شاهد حضور خواهران غیربومی در گرمی نیز هستیم.

 

 امام جمعه گرمی با تاکید بر این‌که طلاب این مرکز علوم دینی همواره رتبه‌های برتر علمی کشور را کسب کرد‌ه‌اند، خاطرنشان کرد: طلاب مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) سال گذشته در المپیاد علمی مقام اول رشته ادبیات عرب و فقه و اصول را به دست آوردند که این موفقیت در رقابت با حوزه‌های با سابقه‌ای چون قم، تبریز، اصفهان، مشهد و شیراز کسب شده است.

 

وی با بیان این‌که طلاب گرمی در دو سال اخیر در اکثر گروه‌های درسی و رقابت‌های علمی توانسته ‍‌اند رتبه ممتاز کسب کنند، افزود: هم اکنون در سطح کشور از لحاظ علمی جزء پنج مدرسه علمیه برتر هستیم و طلاب این حوزه توانستند در تهیه و چاپ مقالات مختلف موفق عمل کنند.

 

مؤسس حوزه علمیه گرمی در ادامه از استاندار اردبیل خواست تا تکلیف پرداخت اعتبارات اختصاص یافته به حوزه علمیه گرمی را مشخص کند و افزود: حوزه علمیه برادران گرمی نیز راه اندازی می شود که اعتبار لازم برای احداث ساختمان و محوطه‌سازی این مجموعه بایستی از سوی متولیان امر اختصاص یابد./935/د102/ب

ارسال نظرات