۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۱۳۹۹۴۲
نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا:

روحانیت در میدان عمل ارزش‌های دینی را تبلیغ کرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: روحانیان نه تنها در عرصه‌های تبلیغی بلکه با حضور در خط مقدم جبهه‌ها در عمل ارزش‌های دینی را ترویج می کردند.
حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولايي، مسؤول نمايندگي ولي فقيه در سپاه عاشوراي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام ابوالفضل عباس ولایی، مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی امروز در جمع روحانیان عقیدتی سیاسی سپاه استان اظهار داشت: دوران دفاع مقدس سرشار از جلوه‌های عزت، شکوه، جوانمردی و ایثار است که سال‌ها زمان برای بهره‌مندی از دستاوردهای آن نیاز داریم.

 

وی با تشریح نقش روحانیت در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل خاطرنشان کرد: روحانیان نه تنها در عرصه‌های تبلیغی بلکه با حضور در خط مقدم جبهه‌ها در عمل ارزش‌های دینی را ترویج می کردند، این‌گونه نبود که روحانیت همگان را به حضور در جبهه دعوت کند و خود در پشت جبهه تنها به تبلیغ امور دینی بپردازد.

 

حجت الاسلام ولایی ادامه داد: روحانیان رزمی تبلیغی نه تنها در جمع رزمندگان در عملیات‌های مختلف حضور داشتند، بلکه مسؤولیت خطیر روحیه‌بخشی را نیز بر عهده داشتند، صرف حضور یک روحانی معمم در کنار رزمندگان به قدری در روحیه ایشان تاثیرگذار بود که گاه شاهد رشادت‌هایی بی‌نظیر در تاریخ هستیم.

 

مسؤول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که روحانیت بیشترین تعداد شهید را نسبت به دیگر اقشار جامعه تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، خاطرنشان کرد: آذربایجان‌شرقی 159 روحانی و طلبه شهید در دوران دفاع مقدس تقدیم کرده که نشان از سلحشوری روحانیت این خطه از کشور دارد.

 

وی ادامه داد: حضور روحانیان پیشکسوت در کنار طلاب جوان در جبهه‌ها نیز از دیگر جلوه‌های زیبای آن دوران بود، چنانکه حضور شهید آیت الله مدنی و یا آیت الله اشرفی اصفهانی با وجود کهولت سن در کنار رزمندگان روحیه‌ای مضاعف در خطوط مقدم جبهه‌ها تزریق می کرد.

 

حجت الاسلام ولایی با اشاره به خاطراتی از دوران دفاع مقدس تصریح کرد: تفاوت اصلی جنگ ایران با عراق با دیگر جنگ‌های متداول جهان این بود که فرماندهان و روحانیان خود پیش‌قراول حرکت رزمندگان در عملیات ها بودند، چنانکه روحانیان با عمامه و لباس رزمی در صفوف اول حملات علیه رژیم بعثی بودند.

 

وی گفت: بنده در آن دوران که از سوی لشکر 27 محمدرسول الله تهران عازم مناطق عملیاتی شده بودم، افتخار حضور در کنار فرماندهی شجاعی چون شهید همت را داشتم، نکته قابل توجه در شهادت آن دلیرمرد این بود که شهید همت به صورت مستقیم با توپ تانک به شهادت رسید که نشان می دهد یک فرمانده جنگ تا کجا پیش رفته که دشمن بدین صورت شهادتش را رقم می زند./935/پ202/ب

ارسال نظرات