۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۳۹۹۴۳
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم اعلام کرد؛

دانش‌آموز یاوری و دانش‌آموز باوری در فرهنگ رضوی شعار امسال جشن عاطفه‌ها

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم از برگزاری جشن عاطفه‌ها در بیش از 50 پایگاه ثابت و سیار خبر داد و گفت: شعار امسال این جشن دانش‌آموز یاوری و دانش‌آموز باوری در فرهنگ رضوی است.
عبدالله جلالي، مديركل كميته امداد امام خميني قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، عبدالله جلالی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم پیش از ظهر امروز در نشستی خبری با حضور خبرنگاران با اشاره به آغاز سال تحصیلی مدارس، گفت: امسال هم پیرو سال‌های گذشته در هفته اول مهرماه جشن عاطفه‌ها را برگزار خواهیم کرد.

وی مدت زمان برگزاری جشن عاطفه‌ها را سه روز اعلام کرد و افزود: امسال در سه روز چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه این جشن برگزار خواهد شد و شعار امسال ما در جشن عاطفه‌ها با توجه به هفته کرامت و میلاد امام رضا(ع)، دانش‌آموز یاوری و دانش‌آموز باوری در فرهنگ رضوی خواهد بود.

جلالی با اشاره به اینکه کلیه کمک‌ها در اختیار آموزش و پرورش و مدارس قرار می‌گیرد، اظهار داشت: 10 درصد از دانش‌آموزان اعم از تحت پوشش و غیر تحت پوشش نیازمند و بی‌بضاعت هستند که تقریبا حدود 20 هزار نفر می‌شوند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه روز چهارشنبه پنجم مهر روز هر مدرسه یک پایگاه نامگذاری شده است، گفت: هدف از این کار فرهنگ ‌سازی و مشارکت داشتن دانش‌آموزان برای کمک به هم کلاسی‌های خود است.

وی در ادامه افزود: مراسم جشن عاطفه‌ها در روز پنج‌شنبه به صورت ویژه در سطح استان و در بش از 50 پایگاه ثابت و سیار برگزار خواهد شد و در روز جمعه هم این برنامه در نماز جمعه و اطراف حرم اجرایی می‌شود.

جلالی با اشاره به توزیع سرانه پوشاک بین 4750 دانش‌آموز در سطح استان، اظهار داشت: این برنامه به جهت پاسخ‌گویی به بخشی از نیازهای دانش آموزان تحت حمایت بوده است که بالغ بر دو میلیارد و چهارصد میلیون ریال هزینه در بر داشته است.

وی در جواب اینکه چرا طرح جشن عاطفه‌ها بعد از شروع مدارس اجرایی می‌شود، گفت: قبل از شروع سال تحصیلی کمک‌هایی را داشته‌ایم ولی دانش‌آموزان فقط نیازمند به پوشاک و لوازم‌التحریر نیستند بلکه مشکلات بیشتری را در طول سال تحصیلی دارند و کمک‌های قبل از سال تحصیلی همه نیاز‌های آنها راا برطرف نمی کند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم با بیان اینکه در سال گذشته مردم مجموعا یک میلیارد و 750 میلیون ریال کمک کردند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در بخش حمایت‌های فرهنگی به دانش‌آموزان و دانش‌جویان مجموعا 13 میلیارد و 730 میلیون ریال هزینه اختصاص پیدا کرد.

جلالی برگزاری جشن عاطفه‌ها در سراسر کشور را به همت کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و افزود: آموزش و پرورش، صدا و سیما، بسیج مستضعفین و شهرداری قم در اجرای جشن عاطفه‌ها با کمیته امداد همکاری دارند.

وی در ادامه ابراز داشت: جهت جمع آوری کمک‌های نقدی به غیر از پایگاه‌ها شماره حسابی در بانک ملت اختصاص داده شده است که خیرین می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به این حساب جام بانک ملت با شماره 27/13226235با کد شناسه 21/44444 واریز کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی قم با اشاره به اینکه برخی از دانش‌آموزان تحت پوشش که ایتام نیز هستند زیرنظر حامیان خیر اداره می شوند و حامیان آنها علاوه بر اینکه در طول سال و به صورت ماهانه مبالغی کمک می‌کنند در آغاز سال تحصیلی هم بسته‌هایی را به عنوان هدیه به آنها می دهند.

جلالی مشارکت مردم استان قم را در تمامی زمینه‌ها ستودنی دانست و افزود: افراد دانش‌آموز تحت حمایت کمیته امداد جمعا 4750 نفر و دانشجویان تحت حمایت 960 نفر هستند و سرانه کمک به این افراد به صورت‌های مختلف برای دوره ابتدایی 30 هزار تومان، برای راهنمایی 40 هزار تومان و برای دوره‌های متوسطه و بالاتر 50 هزار تومان است. /907/پ202/ی

ارسال نظرات