۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۴۰۰۰۶
فردا؛

همایش ملی ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش ملی «ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی» پنجم مهرماه در مشهد برگزار می شود.
همایش ملی ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی برگزار می شود

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر گرایلی، دبیر علمی همایش ملی «ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی» روز گذشته در نشستی مطبوعاتی در محل بنیاد شهید خراسان رضوی، با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و دهه کرامت، گفت: همه لبیک گویان به ندای ولایت و رهبر معظم انقلاب،‌ در واقع رزمندگان جبهه اسلام هستند.

 

وی با بیان اینکه این نخستین همایش در خصوص ایثار و شهادت در سیره رضوی است، افزود: بسط وگسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مهمترین هدف برگزاری این همایش است چرا که بسیاری مشکلات کنونی خصوصا تهاجم فرهنگی دشمن با بهره گیری از این فرهنگ قابل حل است.

 

حجت الاسلام گرایلی با بیان اینکه 14 عضو هیئت علمی این همایش از اساتید حوزه و دانشگاه هستند، اظهار داشت: به منظور تولید علم در سیره رضوی، ده موضوع در سه محور مفاهیم، نقش ها و بسترها از سوی هیئت علمی پیشنهاد شد.

 

وی با اشاره به ارسال بیش از 90 مقاله از هجده استان کشور به دبیرخانه همایش، ابراز داشت: «بررسی محتوای وصایای شهدا با موضوع امام رضا(ع)»، «نقش امام رضا(ع) در ایجاد فرهنگ شهادت در ایران» و «بررسی اسنادی احادیث امام رضا(ع) در خصوص ایثار و شهادت» از موضوعات بدیع در میان مقالات ارسالی است.

 

دبیر علمی همایش با اشاره به استقبال خوب شرکت کنندگان در عین تخصصی بودن موضوعات و زمان محدود ارسال آثار، تصریح کرد: در مجموع 45 مقاله از سوی هیئت داوران پذیرفته شده است که چکیده آن ها در همایش در اختیار حضار قرار می گیرد.

 

وی افزود: پنج مقاله برگزیده نیز ضمن چاپ در قالب کتاب، در مراسم اختتامیه مورد تقدیر قرار می گیرند.

 

حجت الاسلام گرایلی خاطرنشان کرد: همایش ملی «ایثار و شهادت در فرهنگ رضوی» از سری برنامه های جشنواره بین المللی امام رضا(ع) پنجم مهرماه ساعت 9 صبح در محل تالار نور مشهد برگزار می شود.

 

در ادامه این نشست، عابدین مقدم، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی از آغاز به کار دانشگاه علمی کاربردی شاهد امام خمینی(ره) با دو رشته علوم قرآنی و مددکاری اجتماعی در هفته جاری خبر داد و گفت: این دانشگاه در نیمسال نخست سال تحصیلی خود را با 120 دانشجو در مقطع کاردانی آغاز می کند و در نیمسال دوم، در مقطع کارشناسی از میان خانواده های شاهد و ایثارگر، پرسنل بنیاد شهید و عموم علاقمندان نیز پذیرش خواهد داشت. /930/پ202/ب

ارسال نظرات