۰۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۴
کد خبر: ۱۴۰۰۱۰

ادامه تظاهرات علیه توهین به پیامبر در لبنان

خبرگزاری رسا ـ‌ تظاهرات لبنانی ها علیه توهین به پیامبر اسلام برای دومین هفته پیاپی با برپایی تظاهراتی در هرمل در شرق این کشور ادامه یافت.
پيامبر اکرم (ص)

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ جنبش های حزب الله و امل لبنان برای دومین هفته پی در پی با برگزاری تظاهرات گسترده مردمی در این کشور، علیه فیلم موهن به ساحت مقدس رسول اعظم(ص) اعتراض کردند.

 

تازه ترین تظاهرات در شهر هرمل در شرق لبنان برگزار شد و شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی علیه آمریکا سر دادند.

 

محمد غریب خبرنگار العالم، از شهر هرمل گزارش داد: لبنانی ها مانند دیگر مسلمانان کشورهای جهان، خواهان اقداماتی برای توقف توهین به پیامبر اسلام هستند.

 

شهروندان لبنانی در این تظاهرات سیاست های آمریکا، فرانسه و رژیم صهیونیستی را محکوم کردند و این سیاست ها را نقطه مقابل انسانیت و احکام ادیان آسمانی دانستند.

 

"محمد یاغی" مسئول جنبش حزب الله در منطقه البقاع، گفت: همه مسلمانان و مسیحیان برای مقابله با اقدام توهین آمیز صهیونیستی متحد و یکپارچه هستند.

 

"مروان فارس" نماینده پارلمان لبنان نیز به خبرنگار العالم، گفت: سخنان سید حسن نصرالله درباره این اقدام زشت، همان سخن ما است.

 

همچنین اسقف الیان نصرالله در این باره گفت: فیلم موهن بیانگر یک موضع سیاسی کینه توزانه علیه اسلام است و موضع مسیحیان نیست.

 

در این تظاهرات از همه گروه های سنی و مذهبی در لبنان حضور داشتند و هدف واحد آنها، مخالفت با توهین به ساحت مقدس رسول اعظم(ص) است. لبنانی ها تاکید دارند باید قوانینی در عرصه بین المللی تصویب شود تا هیچ کس نتواند متعرض پیامبران، ادیان الهی و مقدسات شود.902/د101/ک

ارسال نظرات