۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۱۴۰۰۵۶
نماینده ولی فقیه در امور حج وزیارت:

بهترین راه پاسخ به توهین استکبار وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به ظرفیت های کنگره عظیم حج وحدت امت اسلامی را تنها راه مقابله با با گستاخی های استکبار جهانی در توهین به مقدسات مسلمانان دانست.
حجت الاسلام و المسلمين سيد علي قاضي عسگر

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر دوشنبه شب سوم مهرماه 91 در مراسم بدرقه رسمی اولین گروه از زائران بیت الله الحرام برای بجا آوردن حج ابراهیمی در سالن حجاج فرودگاه بین المللی مهرآباد خطاب به زائران گفت: مهمترین مسئله در حج بهره برداری معنوی زائران از این سفر است.

سرپرست حجاج ایرانی خواستار بهره برداری کافی از لحظه لحظه های سفر به سرزمین وحی شد و اظهار داشت: زائران باید از بامداد فردا که وارد حرمین شریفین می شوند با برنامه ریزی از لحظات و فرصت های این سفر برای تحول روحی و اخلاقی استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، با تاکید براینکه یکی از مهمترین اهداف ملت های مسلمان که به سرزمین وحی مشرف می شوند، وحدت است، گفت: از منظر ما هرگونه عمل و گفتاری که به تفرقه دامن بزند مورد قبول نیست و باید همه تلاش کنیم تا در جای جای مکه ومدینه در راستای وحدت امت اسلامی تلاش و کوشش کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر خاطرنشان کرد: دیپلماسی ما برای حج، تلاش برای ایجاد فضایی آرام و مطلوب برای زائران است به همین جهت نیز همه برنامه های بعثه مقام معظم رهبری با نظم خاصی برنامه ریزی می شود.

سرپرست حجاج ایرانی با تاکید براینکه مراسم دعای کمیل، برائت از مشرکین و ... امسال نیز مانند سال های گذشته در راستای حفظ وحدت و با آرامش برگزار می شود، ادامه داد: توصیه ما به حجاج بیت الله الحرام احترام به قوانین عربستان ومراعات آن است و این امر برای ایجاد آرامش بیشتر حجاج است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه برنامه های بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با تفاهمی که با مسئولان سعودی داریم، انجام می شود، اظهار داشت: برگزاری باشکوه حج افتخاری برای همه جهان اسلام است و هرچه باشکوه تر باشد افتخارآمیز تر است بخصوص برای میزبان که عربستان سعودی است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر بر اجرایی شدن رهنمودهای مقام معظم رهبری در دیدار با کارگزاران حج تاکید کرد و گفت: امیدواریم که همه زائران وحجاج ایرانی به حجی مقبول به میهن برگردند.

سرپرست حجاج ایرانی با تشکر ویژه از پلیس فرودگاه های کشور در کنترل مبادی خروجی از کشور و جلوگیری از خروج مواد ممنوعه نظیر مواد مخدر همراه زائران گفت: با این اقدامات عزت و آبروی زائران جمهوری اسلامی ایران حفظ شده است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با بیان اینکه سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری به این باور رسیده اند که فرودگاه مهرآباد تهران گنجایش لازم برای زائران حج را ندارد، تصریح کرد: امیدواریم هرچه زودتر عملیات اجرایی ساخت ترمینال حجاج فرودگاه امام خمینی آغاز شود تا زائران با آسایش و رفاه بهتر و بیشتری به این سفر معنوی مشرف شوند.

سرپرست حجاج ایرانی خطاب به سفیر و سرکنسول عربستان در ایران گفت: امیدواریم روند صدور ویزای زائران سرعت بیشتری پیدا کند و با تعامل هرچه بیشر حج آرامی را شاهد باشیم./917/د102/ن

ارسال نظرات