۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۸
کد خبر: ۱۴۰۱۹۹
آیت الله علوی گرگانی:

همراه کردن علم با عمل سعادت انسان را تضمین می‌کند

خبرگزاری رسا ـ آیت الله علوی گرگانی با بیان این که در طول تاریخ گروهی از مردم به موعظه های بزرگان دینی بی توجهی می کردند، گفت: امروز نیز در جامعه ما همین گونه است و عده ای به رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید توجهی ندارند و کار خود را انجام می دهند.
آيت الله علوي گرگاني آيت الله علوي گرگاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد علی علوی گرگانی استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم، امروز در دیدار کاروان پیاده روی 53نفره بسیجیان استان گلستان که عازم کربلای معلی هستند، این حرکت را اقدامی ستودنی و موجب ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) دانست و گفت: جامعه اسلامی به چنین حرکت هایی که موجب رشد و تعالی مردم می شود نیازمند است.

این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم علم را موجب تعالی انسان خواند و ابراز داشت: انسان صاحب علمی که از علم خود در راستای ترویج معارف الهی استفاده نکند سودی برای جامعه به همراه نخواهد داشت.
آیت لله علوی گرگانی ادامه داد: کسانی که علم و عمل را سرلوحه کار خود قرار داده اند و مردم در زندگی آنها رفتار الهی را می بینند هم خود به سعادت می رسند و هم دیگران از او استفاده می کنند.
وی یکی از ملزومات تبلیغ دینی را داشتن هم زمان علم و عمل عنوان کرد و اظهار داشت: مبلغانی که دارای این دو صفت حسنه هستند مردم اقبال بیشتری به آنها دارند.
این استاد برجسته درس خارج بیان داشت: اگر انسان در مقام عمل نفس خود را معطر به عطر الهی کند به هر مکانی که قدم بگذارد آنجا را الهی خواهد کرد، اما کسانی که در گمراهی به سر می برند اطرافیان خود را نیز به ضلالت می کشانند.
آیت الله علوی گرگانی با اشاره به آیات قرآن تبلیغ از دیدگاه اسلام را مورد توجه قرار داد و گفت: خداوند در این باره به پیامبر اعظم(ص) می فرماید در راه هدایت مردم فقط به خدا توکل و اعتماد داشته باش و بدان مسیری که انتخاب کرده ای حق است و مردم را به این حق دعوت کن.  
وی مردم را در قبال هدایت الهی دو دسته توصیف کرد و ابراز داشت: دسته ای از مردم در برابر موعظه های الهی بنای بر پذیرش ندارند و دل آنها مرده و زیر بار علم و کمال نمی روند و عده ای هم از فرامین الهی استقبال می کنند.
آیت الله علوی گرگانی در ادامه تصریح کرد: امروز نیز در جامعه ما همین گونه است و عده ای به رهنمودهای رهبری و مراجع تقلید توجهی ندارند و کار خود را انجام می دهند اما گروهی از این رهنمودها استفاده کرده و آنها را در راستای پیشبرد اهداف متعالی نظام به کار می گیرند./927/پ202/ج
ارسال نظرات