۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۱۴۰۳۶۳
نماینده خبرگان رهبری تأکید کرد؛

ضرورت ترویج کاربردی اندیشه‌ رضوی در جامعه

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: برای ترویج فرهنگ رضوی بایستی با بهره‌مندی از ابزارهای به روز تبلیغی و رسانه‌ای به جنگ با تبلیغات مسموم دشمنان برویم.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جشن زیر سایه خورشید که با حضور خادمان حرم رضوی در امامزاده محمد شهرستان مراغه برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری جشن‌های رضوی بایستی در راستای ارتقای معرفت دینی و شعور معنوی عموم عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت باشد.

 

وی با تأکید بر این‌که اعیاد مذهبی فرصت‌هایی برای ترویج ارزش‌های دینی و معرفی الگوهای توحیدی به جوانان است، خاطرنشان کرد: صرف دوستداری اهل بیت کافی نیست، بایستی با شناخت راه و سیره آن بزرگواران، زندگی سعادتمند در دنیا و آخرت برای خود و دیگران ترسیم کنیم.

 

نماینده خبرگان رهبری ترویج فرهنگ و سیره رضوی در سطوح مختلف اجتماعی را مورد تأکید قرار داد و گفت: اهانت به مقدسات دینی از سوی دشمنان اسلام، مسأله‌ای نیست که امروز واقع شده باشد، استکبار در قالب برنامه‌ای درازمدت به دنبال فراموشی آموزه‌های نبوی و اهل بیت در جامعه هستند.

 

وی وجود مرقد مطهر هشتمین اختر تابناک آسمان ولایت و امامت در ایران اسلامی را فرصتی برای ترویج ارزش‌های رضوی در جامعه دانست و گفت: ظرفیت‌های بسیاری برای تبیین و ترویج آموزه های متعالی ائمه اطهار(ع) در ایران اسلامی وجود دارد که غفلت از این ظرفیت‌ها سبب سوء استفاده دشمنان در انحراف اعتقادات اصیل دینی مردم خواهد بود.

 

امام جمعه مراغه با قدردانی از حضور خادمان حرم مطهر رضوی در شهر مذهبی مراغه تصریح کرد: شهرهایی مانند مشهد، قم، ری و شیراز در کنار شهرهای حسینی کشور از جمله تبریز، اردبیل، زنجان و مراغه پرچمدار ولایت و مرکز محبان اهل بیت هستند، به یقین برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید برکات معنوی بسیاری به همراه دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که دشمنان نظام اسلامی برای ترویج اندیشه‌های منحرف و ضاله از هر راه و ابزاری به اذهان جوانان جوامع اسلامی نفوذ می کنند، افزود: برای ترویج فرهنگ رضوی بایستی با بهره‌مندی از ابزارهای نوین تبلیغی و رسانه‌ای به جنگ با تبلیغات مسموم دشمنان برویم.

 

وی خواستار واقع‌نگری و عقلانیت در معرفی سیره ائمه اطهار به جوانان شد و گفت: افکار و اندیشه‌های متعالی امام هشتم بایستی به صورت کاربردی و عملی در بطن جامعه پیاده شود، در غیر این‌صورت مبتلا به شعارزدگی خواهیم شد./935/پ202/س

ارسال نظرات