۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: ۱۴۰۳۹۹
رییس سازمان بسیج طلاب:

دشمن‌شناسی هنر روحانیت شیعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیزاده گفت: هنر روحانیت شیعه دشمن شناسی، آگاهی به زمان و مقابله با دشمنان با مقتضیات زمان بوده است.
حجت الاسلام عليزاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام علیزاده، رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور، امروز در یادواره شهدای طلبه و روحانی شهرستان مراغه اظهار داشت: تاکنون چهار و 500 شهید طلبه و روحانی در سراسر کشور شناسایی شده که مقدمات لازم برای برگزاری باشکوه کنگره بزرگ شهدای روحانی کشور فراهم می شود.

 

وی با بیان این‌که شهدای روحانی مظلوم‌ترین قشر میان شهدای اقشار مختلف جنگ تحمیلی هستند، خاطرنشان کرد: ارزش مجاهدت تمامی شهدا عالی‌مقدار است؛ اما شهدای روحانی افزون بر این‌که در بطن مبارزه حضور داشته، پرچمدار این جنگ تحمیلی علیه نظام کفر را نیز بر عهده داشته است.

 

حجت الاسلام علیزاده با بیان این‌که روحانیت در عرصه فرماندهی جنگ نیز نقش‌آفرینی کرده است، گفت: خمیرمایه اصلی جنگ، معنویتی بود که از سوی طلاب و روحانیان رزمی تبلیغی به رزمندگان ترزیق می شد، روحانیت تنها در جبهه‌ها جنگ رزمنده نبود بلکه در پشت جبهه نیز با حضور تبلیغی در مساجد و محلات زمینه حضور میلیونی در جبهه‌ها را فراهم می کردند.

 

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیان کشور در ادامه تصریح کرد: طلبه امروز که خود را سرباز امام زمان(عج) می داند، بایستی به مقتضیات زمان آگاه بوده و با ابزار روز به جنگ فرهنگی با دشمنان بپردازد، به عبارت دیگر رسالت روحانیت در عرصه فرهنگی نیز بسیار سنگین است.

 

وی سیره رهبر معظم انقلاب اسلامی را الگویی شایسته به طلاب جوان معرفی کرد و گفت: رهبر اتقلاب در دوران جنگ تحمیلی، لباس رزم بر تن کرده و در جبهه ها حضور یافتند که موجی شور و شعور در مناطق عملیاتی را به راه انداخت، پس از پایان دوران دفاع مقدس نیز با رهبری داهیانه نظام اسلامی را از گزند فتنه‌های داخلی و خارجی حفظ کرده‌اند.

 

حجت الاسلام علیزاده در ادامه با اشاره به خطبه 182 نهج البلاغه اظهار داشت: مولای متقیان علی(ع) پنج ویژگی برای شهدا و مبارزان راه حق و حقیقت برشمردند که همگی در وجود شهدای طلبه و روحانی تجلی یافته است، هنر روحانیت شیعه دشمن شناسی، آگاهی به زمان و مقابله با دشمنان با مقتضیات زمان بوده است.

 

وی با بیان این‌که حضرت علی(ع) انس و عمل به قرآن، تبعیت از رهبری، داشتن دغدغه دین، آمادگی به اجرای فرمان رهبری و دشمن شناسی را ویژگی های شهدا دانسته‌اند، گفت: تا زمانی که امام راحل فرماندهی کل قوا را بر عهده نگرفته بودند توفیقات چندانی حاصل نشده بود و شاهد خیانت‌های بنی صدر بودیم رزمندگان توانستند با رهنمودهای سازنده امام شکست حصر آبادان، عملیات های ثامن‌الائمه، طریق القدس و بیت المقدس را خلق کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده در بخش دیگری از سخنان خود با محکوم کردن هتک حرمت به ساحت نبی مکرم اسلام، اظهار داشت: اگر امت اسلامی اقدام قاطع و عملی پس از فتوای تاریخی امام راحل در مورد سلمان رشدی داشتند، امروز شاهد اهانت به ساحت پیامبر گرامی اسلام نبودیم، طلاب باید نقش خود را بشناسند و در مقابل این حرکت آمریکایی صهیونیستی پاسخی منطقی، قاطع و دشمن‌شکن داشته باشند.

 

وی توقف بیداری اسلامی، راه‌اندازی جنگ ادیان، اسلام هراسی و تفرقه میان امت اسلامی را از اهداف رژیم صهیونیستی در این اقدام موهن دانست و گفت: نباید اجازه داد خیزش بزرگ امت اسلامی در محکومیت اهانت به مقدسات خاموش شود.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم، یاد و خاطره 11 طلبه و روحانی شهید حوزه علمیه مراغه گرامی داشته شد./935/پ202/س

ارسال نظرات