۰۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۳
کد خبر: ۱۴۰۴۳۱
در نشست روحانیان دانشگاه تبریز مطرح شد؛

رساندن جامعه به حیات طیبه کار دانشگاه‌ها است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که استادان روحانی باید در حل معضلات دانشگاه‏ها و دانشجویان پیشقدم باشند، گفت: ‏ها باید در مقامی باشند که جامعه را به «حیات طیبه» برسانند.
نشست هم‌انديشي اساتيد روحاني دانشگاه تبريز نشست هم‌انديشي اساتيد روحاني دانشگاه تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‏الاسلام اصغر نقدی،  مسؤول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی عصر امروز در نشست هم‏اندیشی اساتید روحانی دانشگاه تبریز در تالار شهریار اظهار داشت: توسعه جنبش نرم‌افزاری در جهت تعامل منطقی و تولید علم از مهم ترین مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی از دانشگاه‌ها ‌است.

 

وی تحقق واقعی مسأله وحدت حوزه و دانشگاه و بهره‌مندی از اساتید روحانی را پیش زمینه مساله اسلامی شدن دانشگاه ها دانست و گفت: رسالت اصلی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری پی‌گیری مطالبات رهبری در دانشگاه‌ها است، البته بخشی از این مطالبات مستقیم متوجه خود نهاد است و بخشی دیگر مربوط به وزارت خانه‌ها، تشکل‌های دانشجویی و مجموعه خارج از دانشگاه که باید در خدمت آموزش عالی باشند.

 

حجت الاسلام نقدی ادامه داد: مهم‌ترین محور مطالبات رهبری در حوزه تولید علم، دین‌محوری و توسعه توأم با معنویت، آزاداندیشی، فضای پرنشاط سیاسی در دانشگاه‌ها، عدالت‌خواهی و آزاداندیشی و توجه به آرمان‌های اصیل انقلاب اسلامی است که اساتید روحانی دانشگاه‌ها مسؤولیت مستقیم در تحقق این مطالبات بر عهده دارند.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی تأکید کرد: دانشگاه‌ها افزون بر رسالت خطیر خود در عرصه‌های تولید علم و جنبش نرم‌افزاری در کشور، مسؤولیت مهم و حساس فرهنگی نیز بر عهده دارند که بخشی از این رسالت مربوط به اسلامی شدن دفضای دانشگاهی کشور است که نیازمند بررسی روند این مطالبه رهبری هستیم.

 

وی خواستار نگرش عمیق و کارشناسانه به مطالبات رهبری از دانشگاه‌ها شد و ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره نگاه ویژه ای به دانشجویان و اساتید دانشگاه داشته‌اند، چنان که ایشان از اساتید و دانشجویان با عنوان افسران و فرماندهان جنگ نرم یاد کرده‌اند و از دانشگاهیان انتظار آرمان گرایی، عدالت خواهی، مطالبه گری، روحیه انتقادی و اظهار نظر در مورد اتفاقات مهم داخلی و خارجی دارند.

 

حجت الاسلام نقدی توجه به تهذیب و پرهیز از انحراف، برپایی کرسی های آزاداندیشی و برپایی اتاق های فکر و همچنین تولید علم بومی و تدوین سند توسعه ایرانی اسلامی را از دیگر مطالبات رهبری از دانشگاه ها برشمرد و گفت: ایشان در دیدار رؤسای دانشگاه‏ها در سال 75 با جدّیت ایجاد تحولات بنیادین را لازمه اسلامی شدن دانشگاه‏ها دانستند.

 

وی با بیان این‌که دانشگاه‏ها باید در مقامی باشند که جامعه را به «حیات طیبه» برسانند، ادامه داد: متاسفانه امروز با گذشت بیش از 15 سال از این فرمایش، دانشگاه‏های ما هنوز به معنای واقعی کلمه اسلامی نیستند و باید که در این راه اساتید روحانی دانشگاه‏ها بیش از هر استاد دیگری احساس مسؤولیت کرده و دغدغه و برنامه‏ریزی ‏داشته باشند.

 

مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با تاکید بر این‌که استادان روحانی باید در حل معضلات دانشگاه‏ها و دانشجویان پیشقدم باشند، تصریح کرد: در شرایطی که هجمه فرهنگی دشمنان روز به روز ابعاد جدیدتری به خود می‌گیرد، داشتن دغدغه، حرکت و پویایی لازمه فعالیت روحانییت در دانشگاه‏ها است.

 

همچنین حجت‏الاسلام علی خدیوی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه تبریز برگزاری این نشست هم اندیشی را با هدف ایجاد وحدت و انسجام میان استادان روحانی دانشگاه تبریز دانست و گفت: تداوم برگزاری این نشست‌ها در راستای تحقق مطالبات رهبری از دانشگاه‌ها و اسلامی شدن فضای دانشگاهی تبریز خواهد بود./935/پ202/س

ارسال نظرات