۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۱۴۰۵۳۸
آیت الله نابلسی:

وحدت شیعه و سنی دشمن را نا امید می کند

خبر گزاری رسا ـ آیت الله نابلسی در دیدار با امام جمعه اهل سنت در شهر صیدا لبنان، گفت: با ایجاد اتحاد وتعامل بیشر میان مسلمانان مانع از ضربه پذیری اسلام شویم و دشمنان را ناامید سازیم.
علامه شيخ عفيف نابلسي

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از از الانتقاد، آیت الله شیخ عفیف النابلسی از علمای شیعه لبنان با شیخ ماهر حمود امام جمعه‎ی اهل سنت شهر صیدا در لبنان، دیدار و گفت‎وگو کرد.


آیت الله النابلسی ضمن تاکید بر تعامل بیشتر میان برادران اهل تسنن وشیعه، گفت: تفرقه مذهبی و ایجاد فتنه میان مسلمانان یکی از فاجعه آمیزترین کارهای ممکن است که نباید به هیچ عنوان اجازه چنین امری داده شود.


وی بیان کرد: مسأله اصلی میان شیعه و سنی بحث فقهی نیست، بلکه بحث بر سر کشتارهای ظالمانه‎ای است که در حال رخ دادن است. ما متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که فرد مسلمان را سر می برند و جسد او را مورد هتک حرمت قرار می دهند.


این عالم شیعه لبنانی تصریح کرد: هیچ انسانی اگر به اندازه اندکی از اصول اخلاقی را داشته باشد چنین اعمال فجیعی را تحسین نمی کند و به آن دچار نمی شود.


وی اظهار داشت: ما باید با حفظ وحدت و ایجاد تعامل بیشتر میان مسلمانان مانع از چنین اعمالی بشویم و نباید اجازه ایجاد فتنه های مذهبی و طائفه ای را بدهیم که در مقابل دشمنان بتوانیم ایستادگی کنیم.


شیخ ماهر حمود ضمن تایید سخنان آیت الله شیخ عفیف النابلسی و اشاره به اوضاع و بحران سوریه، خاطر نشان کرد: اصلی ترین مشکلات کشور سوریه مداخلات کشورهای خارجی است که با کمک های خود به گروه مخالفین و دادن سلاح و مهمات و پول باعث آتش افروزی بیشتر و خونریزهای بسیار می شود.


وی بیان کرد: مسائل و بحران های سوریه باید با گفت‎وگو میان دو طرف درگیر و به صورت مسالمت آمیز حل و فصل شود نه با دخالت های آشکار و پنهان کشورهای دیگر به پایان برسد./994/ب902/ک

 

ارسال نظرات