۰۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۵۵
کد خبر: ۱۴۰۵۸۸
امام جمعه اردبیل:

گسترش فرهنگ کتابخوانی نیازمند تقویت زیرساخت های فرهنگی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه اردبیل، نشر و گسترش فرهنگ کتابخوانی را در گرو فراهم کردن زیرساخت های فرهنگی جامعه دانست.
حجت‌الاسلام والمسلمين سيدحسن عاملي، نماينده ولي فقيه در استان اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل امروز در دیدار کتابداران در کتابخانه‌های عمومی اظهار داشت: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نیازمند مؤلفه‌های مختلفی است که توجه به آن لازمه توسعه و ترویج ارزش های دینی و الهی در سطوح مختلف اجتماعی است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی از نابسامانی در بازار کاغذ انتقاد کرد و گفت: گرانی کاغذ و به تبع آن افزایش قیمت کتاب مشکلات عدیده‌ای در بازار نشر به وجود آورده که بایستی با تدبیر در سریع‌ترین زمان ممکن رفع شود، برای ما عیب است پس از گذشت 33 سال هنوز در تامین کاغذ به دیگر کشورها وابسته باشیم.

وی خواستار توجه ویژه مسؤولان در راستای رفع مشکلات فعالان حوزه نشر و مطبوعات شد و تصریح کرد: جذب سرمایه‌گذاران و خیرین عرصه فرهنگ برای راه اندازی کارخانه‌های تولید کاغذ و خودکفایی در این زمینه ضرورت دارد، چراکه تحقق این مساله لازمه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

امام جمعه اردبیل با اشاره به جهت‌دهی به نیات خیریت عرصه فرهنگ در راستای احداث کتابخانه‌های عمومی گفت: یکی از واقفان خیراندیش استان اقدام به احداث کتابخانه‌ای در شش طبقه کرده که قرار بود وزیر ارشاد یک میلیارد تومان به عنوان اعتبار فرهنگی به توسعه کتابخانه‌ها و صد میلیون تومان نیز به صورت ویژه برای تجهیز کتابخانه‌های اردبیل اختصاص دهد که تاکنون ریالی از این مبلغ تامین نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین عاملی همچنین با تاکید بر ساخت کتابخانه‌ها در مناطق محروم تصریح کرد: با احداث مجموعه های فرهنگی و کتابخانه های عمومی در مناطق محروم و روستایی بنیه‌ علمی و عقلانیت در جامعه تقویت شده و ظهور و بروز می یابد./935/پ203/س

ارسال نظرات