۰۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۹:۵۷
کد خبر: ۱۴۰۷۰۱
استاد درس خارج حوزه علمیه قم:

آراستگی ظاهر و صفای باطن از ویژگی‌های استاد شایسته است

خبرگزاری رسا ـ استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: از ویژگی‌های مهم یک استاد موفق این است که اخلاص، تواضع و فروتنی داشته و به شاگردان مجال اشکال کردن بدهد.
آموزش

حجت الاسلام والمسلمین سید علیرضا حائری‌نیا، استاد درس خارج حوزه علمیه قم در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، به بیان ویژگی‌های استاد شایسته پرداخت و گفت: استادی شایسته است که بر متون درسی مسلط بوده و هیچ ابهامی نداشته باشد، زیرا ممکن است طلبه‌ای سوالی بپرسد و او نتواند به خوبی پاسخ دهد.

وی در ادامه افزود: از دیگر ویژگی‌های یک استاد شایسته، بیان شیوا و رسا برای انتقال مطالب است و علم به تنهایی کافی نیست.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: کسی که هم علم و هم بیان شیوا  و هم قلم رسا داشته باشد و بتواند مطلب را به خوبی انتقال دهد، استاد موفق و شایسته‌ای خواهد بود.

حجت الاسلام و المسلمین حائری‌نیا خاطر نشان کرد:  فروتنی و تواضع از دیگر ویژگی‌های استاد موفق است، استاد باید به شاگردان مجال اشکال کردن و پاسخ گرفتن بدهد تا کلاس درس از پختگی کافی بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: آراستگی ظاهر و صفای باطن از دیگر ویژگی‌های یک استاد شایسته است.

شایان ذکر است، این استاد درس خارج حوزه علمیه، هر روز صبح از ساعت 7 تا 8 در مرکز جامع علوم انسانی واقع در خیابان مفتح درس خارج فقه اصول بحث«واجب نفسی و واجب عینی» برگزار می‌کند.

همچنین هر روز صبح از ساعت 9 تا 10 در مسجد موسی‌بن‌جعفر، درس خارج اصول بحث «حجیت خبر واحد» این استاد به زبان عربی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حائری‌نیا هر روز از ساعت 10 تا 11 صبح در مرکز فقهی ائمه اطهار درس خارج اصول بحث«تعبدی و توصلی» برگزار می‌کند.

گفتنی‌است، حجت‌الاسلام والمسلمین حائری نیا، در نجف از محضر اساتیدی همچون امام خمینی(ره)، شهید صدر، حضرت آیت‌الله خوئی و در قم از محضر بزرگانی همچون شیخ مرتضی حائری، حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) و آیت‌الله میرزا هاشم آملی(ره) بهره‌برده و فلسفه را نزد شهید مطهری و حضرت‌ آیت‌الله جوادی آملی فرا گرفته است./997/ت302/ن

ارسال نظرات