۱۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۱۴۰۹۲۵
شیخ الازهر مصر:

وحدت فتح و حماس سرآغاز آزادی فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ شیخ الازهر مصر بر لزوم وحدت گروه های فلسطینی تاکید کرد و اظهار داشت: وحدت فتح و حماس سرآغاز آزادی فلسطین است.
شيخ احمد محمد خطيب، شيخ الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ احمد الطیب، شیخ الازهر مصر در دیدار با اسماعیل رضوان، وزیر اوقاف دولت منتخب مردم فلسطین بر لزوم پایان یافتن اختلافات میان گروه های فلسطینی و اتحاد آنان تاکید کرد.

 

شیخ الازهر گفت: اتحاد و یکپارچگی فرزندان ملت فلسطین بر یک هدف و زیر یک پرچم، سرآغاز آزادی فلسطین به شمار می آید و با این امر می توان در برابر چالش های پیش رو ایستادگی کرد.

 

وی افزود: اتحاد گروه های سیاسی سببب قدرتمندتر شدن جبهه مقاومت می شود و جنبش فتح و حماس باید فورا به اختلافات پایان داده و در یک سنگر قرار گیرند.

 

احمد الطیب نسبت به سرنوشت مسجد الاقصی ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: وضعیت خطرناک مسجد الاقصی یکی از پیامدهای اختلاف میان گروه های فلسطینی است، تعرض صهیونیست ها به این مسجد همچنان ادامه دارد، زیر دیوارهای آن حفاری می شود و نمازگزاران از ورود به مسجد منع می شوند.

 

شیخ الازهر تاکید کرد: رژیم صهیونیستی تنها جناحی است که از این اختلافات سود می برد و بر همین اساس است که به اختلافات میان ملت های اسلامی دامن می زند.

 

وی خاطر نشان ساخت: صهیونیست ها از درگیری داخلی در کشورهای اسلامی برای اجرای نقشه توسعه شهرک سازی و قلع و قمع نهضت آزادی و استقلال طلبی ملت فلسطین استفاده می کند./980/ب902/ک


ارسال نظرات