۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۴۰۹۹۹
استاندار خراسان رضوی خبر داد؛

پیش بینی تشرف 27 میلیون زائر رضوی تا پایان سال 91

خبرگزاری رسا ـ صلاحی اظهار داشت: بیش از 19 میلیون در شش ماه اول امسال زائر در مشهد پذیرایی شدند و به نظر می رسد امسال بالای 27 میلیون نفر به مشهد سفر کنند.
محمود صلاحي، استاندار خراسان رضوي بارگاه ملكوتي امام هشتم شيعيان/امام رضا(ع)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، محمود صلاحی، در مراسم جشن سپاس گردشگری که شب گذشته در هتل پارس مشهد برگزار شد، گفت: گردشگری در آموزه‌های دینی ما تأکید جدی شده است، تا جایی که برای شناخت خدای بزرگ و دیدن آفرینش و هستی امر به گردشگری، سفر و دیدن مناظر طبیعی شده است.

وی ادامه داد: طبیعی است هنگامی که این مسأله تحقق یابد فرهنگ‌ها رشد کرده و آشنایی‌ها شکل می گیرد و تجارت برقرار و علم توسعه پیدا می کند، در نتیجه صلح و آرامش بیشتر به کشورها هدیه می‌شود.

وی یکی از موهبت های صنعت گردشگری را توسعه امنیت و صلح و آرامش دانست و با اشاره به این نکته گردشگر در فضای آرامش می تواند به زیارت و تفریح برود، تصریح کرد:  زائران خانه خدا در فصل حج از سراسر جهان اسلام به سوی بیت الله الحرام حرکت می کنند و یک شور حال عظیم معنوی برپا شده است و این در پرتوی صلح است؛ ما 10 شهر زیارتی در جهان داریم این شهرها همواره پر از جمعیت است البته مشهد از همه بیشتر جمعیت دارد.

صلاحی نیزخاطرنشان کرد: بیش از 19 میلیون در شش ماه اول امسال زائر در مشهد پذیرایی شدند و به نظر می رسد امسال بالای 27 میلیون نفر به مشهد سفر کنند و به زیارت حضرت رضا(ع) بیایند از این رو به موازات افزایش امکانات افزایش زائر داریم.

وی با ذکر این که در بحث اماکن اقامتی، بهترین هتل ها در مشهد وجود دارد، اظهار داشت: بنده در شأن زائر نمی دانم که در خانه اقامت کند، البته ما تا زمانی که به تعداد اماکن اقامتی مناسبی برسیم، مجبوریم از این اماکن موقت استفاده کنیم.

استاندار خراسان رضوی بیان داشت: یکی از تکالیف ما این است که موضوع زیارت را توسعه و افزایش دهیم ولی با این وجود برخی اوقات زائران در زحمت می افتند، استان ما شش میلیون جمعیت دارد و مشهد بیش از 3 میلیون جمعیت دارد و وقتی هم 30 میلیون زائر می افتد زحماتی برای همه ایجاد می شود./968/پ202/س

ارسال نظرات