۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۱۹
کد خبر: ۱۴۱۹۱۰

به‌روزرسانی درآمد حاصل از موقوفات حوزوی آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی از فعالیت ستاد احیای به‌روزرسانی درآمد حاصل از موقوفات حوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد.
حجت الاسلام سيدشهاب الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امور خيريه آذربايجان شرقي

حجت الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که استان دارای 314 موقوفه و 13 هزار رقبه است، اظهار داشت: بیش از 50 درصد موقوفات استان با نیت عزاداری برای اهل بیت(ع) است که نشان از عشق و علاقه مردم این خطه از کشور به ائمه اطهار دارد.


وی با اشاره به این‌که در دیدار اخیر با مقام معظم رهبری، ایشان بر موقوفات جدید در حوزه علوم پزشکی، هسته ای و نانو و محیط زیست و مسائلی از این قبیل تاکید داشتند، گفت: موقوفات نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگری حتی آمریکا با تعاریف متفاوت وجود دارد، در آمریکا برخی هدایا و امور خیریه پشتوانه مالی وزرات دفاع و وزارت امور خارجه این کشور است.

 

حجت الاسلام حسینی از کمبود وقف در امور قرآنی استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگ سازی وقف اقدامات زیادی انجام گرفته و رویکرد سازمان در گسترش و توسعه فرهنگ وقف کاملا مشخص است، افزون بر این در نظر داریم پردیس قرآنی تبریز را در آینده راه اندازی کنیم.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی گفت: در این راستا پیگیر تصویب بودجه برای دانشکده علوم قرآنی در تبریز که در سفر سوم رئیس جمهور  تصویب شده بود هستیم، در عرصه فعالیت های قرآنی امسال در نظر داریم 48 هزار نفر در استان در سطوح مختلف قرآنی تربیت کنیم.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت ستاد احیای به‌روزرسانی درآمد حاصل از موقوفات حوزه علمیه آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: متاسفانه اجاره بهای تعدادی از موقوفات استان به‌ویژه موقوفات حوزه های علمیه تبربز سال های سال است که تغییری نداشته اند.

 

حجت الاسلام حسینی خاطرنشان کرد: موقوفات ربع رشیدی که 11 هزار رقبه داشته است، از این رو ستاد احیای ربع رشیدی تشکیل شده است و در آینده نزدیک شاهد احیا و به روز رسانی اجاره بهای موقوفات آذربایجان شرقی خواهیم بود./935/ت303/ب

ارسال نظرات