۱۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۷
کد خبر: ۱۴۲۱۲۰
وزیر ارشاد؛

پیوند بین نسل جوان با علما و بزرگان ضروری است

خبرگزاری رسا ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیوند بین نسل جوان با علما و اندیشمندان را ضروری خواند و گفت: با برگزاری آیین‌های بزرگداشت علما و بزرگان، جایگاه و ابعاد شخصیتی آن‌ها تبیین و آثارشان احیا و به جامعه معرفی می شود.
وزير ارشاد
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، سید محمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روز سه‌شنبه در نشست با اعضای کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله سید محمدرضا موسوی گلپایگانی(ره) به دیدارهای مختلف با مقام معظم رهبری که در آن‌ها موضوع تکریم علما و بزرگان مطرح می شود اشاره کرد و گفت: معظم له همواره بر تکریم و بزرگداشت علما و بزرگان تأکید دارند.
وی افزود: به زودی آیین‌های بزرگداشت آیت‌الله قاضی در تبریز، شیخ عبدالکریم حائری شیرازی و شمار دیگری از علما برگزار می‌شود.
عضو کابینه دولت دهم به اهتمام و تأکید دولت دهم به خصوص شخص رییس جمهور برتکریم علما، اندیشمندان و شخصیت‌های علمی، ادبی، فرهنگی و هنری اشاره کرد و ابراز داشت: مصمم هستیم با معرفی بزرگان و احیای آثار آن‌ها به جامعه، پیوندی عمیق بین نسل جوان با علما ایجاد شود.
حسینی به ویژگی‌های بارز و تأثیرگذار آیت‌الله گلپایگانی(ره) در زمینه‌های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: باید نسل جوان بدانند که علما و بزرگان ما همواره منشأ خیر و برکت برای کشور و جامعه بوده و هستند.
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: در حاشیه برگزاری آیین‌های بزرگداشت و همایش‌های مشابه، نمایشگاهی از آثار بزرگان و شخصیت‌های کشور به همراه رونمایی ازنرم افزارها و مقالات برگزار می‌شود که نقش بسزایی در معرفی و تبیین این بزرگان برای همگان به خصوص نسل جوان و آیندگان خواهد داشت.
وزیر فرهنگ وارشاد اسلامی نقش آیت‌الله گلپایگانی(ره) را در قبل و بعد از انقلاب، دوران دفاع مقدس و همراهی امام خمینی(ره) و رهبری را بسیار تأثیرگذار و مهم دانست.
در این نشست مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و برخی از اعضای این کنگره نیز به تشریح فعالیت‌ها و کارهای انجام شده برای برگزاری هرچه باشکوهتر مراسم بزرگداشت آیت‌الله گلپایگانی(ره) پرداختند.
چاپ کتاب عکس، رونمایی از آثار و مقالات و کتب چاپ جدید، رونمایی از سایت و نرم‌افزارهای مختلف، برگزاری شب شعر، برپایی نمایشگاه‌های جانبی از آثار خطی آیت‌الله گلپایگانی(ره) از جمله برنامه این کنگره خواهد بود.
سید مرتضی اسماعیلی طبا در سخنانی به برنامه‌های این کنگره اشاره کرد و افزود: جمع آوری اسناد نایافته و منتشر نشده از آن مرجع فقید و چاپ آن به صورت کتاب، تولید دروس ایشان در قالب نرم افزار، جمع آوری و تهیه کتاب عکس، رونمایی از تمبر یادبود ایشان، ساخت فیلم مستندی از زندگی‌نامه و آثار آن مرجع تقلید، برگزاری جام دوچرخه سواری با عنوان جام مرجعیت و چاپ چندین خبرنامه از برنامه‌های انجام شده، همچنین در دست اقدام ستاد برگزاری این کنگره است.
اسماعیلی طبا افزود: برپایی دو نمایشگاه همزمان با برگزاری کنگره، همچنین برپایی مراسم بزرگداشت مقام حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) در نماز جمعه‌ها و حوزه‌های علمیه سراسر کشور همزمان با این کنگره از دیگر برنامه‌های در دستور کار است.
وی همچنین از همکاری نشریات سراسری در خصوص درج مقالات و مطالب مربوط به حضرت آیت‌الله گلپایگانی(ره) و چاپ ویژه‌نامه با این موضوع خبر داد.
کنگره بزرگداشت حضرت آیت‌الله سید محمدرضا گلپایگانی(ره) به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم و با همکاری نهادهای مختلف روزهای 18 و 19 آبان ماه جاری به ترتیب در قم و گلپایگان برگزار می‌شود./997/د102/ن
ارسال نظرات