۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۱۵۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی اصفهان:

اگر دشمن هنر اقتصادی و سیاسی اسلام را نمی‌دید فتنه انگیزی نمی‌کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام بهشتی‌نژاد با بیان این که اسلام اقتصاد را در عالی‌ترین شأن و جزء عالی‌ترین شجره طیبه به حساب آورده و تأثیرات آن را در پیشبرد مقاصد خود ضروری و اساسی می داند، گفت: بعد از معنویت و توحید هیچ عنصری را مهم‌تر از اقتصاد نمی‌داند.
اقتصاد مقاومتي حجت الاسلام سيد حسين بهشتي نژاد

حجت الاسلام سید حسین بهشتی نژاد، مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان اصفهان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: درباره تبیین اقتصاد مقاومتی و رهنمودهای مقام معظم رهبری اگر بخواهیم وارد این عرصه شویم و در شعاع صحبت‌های ایشان سخن بگوییم، نکته‌ها و بحث‌های بسیار زیادی وجود دارد.

وی افزود: از آنجایی که اسلام یک مجموعه به هم پیوسته است تفکیک آن، به دو بخش اقتصادی و فرهنگی از سویی غلط است ولی برای این که بحث یک قلمرو مشخصی پیدا کند ما ناچار به تفکیک می‌شویم.

دین اسلام پاسخگوی تمام نیازهای بشر است

حجت الاسلام بهشتی‌نژاد ادامه داد: ما تابع یک دینی هستیم که آن را خاتم ادیان می‌نامند و به دلیل هماهنگی که در پاسخگویی به همه نیازهای مادی و معنوی امت اسلام دارد، معتقدیم که تا قیامت همین دین با چارچوبی که ائمه اطهار(ع) تدوین کرده‌اند پاسخگوی تمام نیازهای بشر است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان اظهار داشت: اقتصاد، معنویت و علم در کنار یکدیگر و در آینده، در آن نسخه جهانی که به دست حضرت ولی عصر(عج) است تحقق می‌یابد، البته به این نیز معتقدیم که در زمان خود ما هم، نظام اسلامی ایران نیز این قدرت را دارد که اسلام عزیز را تا حد ممکن در همه زمینه‌های اجتماعی رو به رشد ببرد و امروزه دشمن این واقعیت را متوجه شده است.

 زیربنای اسلام توحید و باورهای معنوی است

وی خاطرنشان کرد: اگر دشمن این هنر را در مکتب اسلام و اهل بیت(ع) نمیدید و اگر از اقتدار اسلام نمی‌ترسید، این گونه در مقابل آن صف آرایی نمی‌کرد و این خود مقدمه‌ای است بر این که اسلام توانایی مقابله با آنها را دارد؛ از سویی اسلام زیربنای خود را توحید و باورهای معنوی قرار داده، نه مسائل اقتصادی و اگر این زیربنا در عالی‌ترین مرتبه رشد کند، جامعه ما در هیچ عرصه‌ای هیچ‌گونه مشکلی نخواهد داشت.

در اسلام پس از معنویت و توحید هیچ عنصری مهم‌تر از اقتصاد نیست

حجت الاسلام بهشتی‌نژاد ادامه داد: این در حالی است که اسلام اقتصاد را در عالی‌ترین شأن و جزء عالی‌ترین شجره طیبه به حساب آورده و تأثیرات آن را در پیشبرد مقاصد خود ضروری و اساسی دانسته؛ از این رو بعد از معنویت و توحید هیچ عنصری را مهم‌تر از اقتصاد نمی‌داند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان، با بیان این‌که اسلام نقش بی‌بدیلی برای اقتصاد قائل است، با ذکر حدیثی از امام صادق(ع)، بیان داشت: ایشان می‌فرماید از عواملی که باعث می‌شود تا اسلام و مسلمانان زنده بمانند، در دست گرفتن ریشه‌های اقتصاد به دست انسان‌های شایسته است و همچنین از عواملی که سبب نابودی اسلام است، انحراف در مسیر اقتصاد است.

باید خدا را شاکر باشیم که با حماقت دشمنان روبه‌رو هستیم

وی افزود: مسأله دیگر آن است که دشمن هیچ‌گاه از دشمنی کوتاهی نکرده و بر اساس رصدهایی که انجام می‌دهد برای هر مقطعی بازاریابی خاص خود را می‌کند، در یک برهه از زمان حمله نظامی و در برهه‌ای دیگر حمله فرهنگی و این بار حمله اقتصادی را مبنای کار خود قرار داده است، البته با وجود کارشناسی‌های بسیار دقیقی که انجام می‌دهند، باید خدا را شاکر باشیم که با دشمنانی احمق روبه رو هستیم، زیرا با این گونه اعمال نشان می‌دهند که این آیین و این ملت را به خوبی نشناخته‌اند.

حجت الاسلام بهشتی‌نژاد ادامه داد: اگر دشمن احمق نبود با ساخت این فیلم موهن، آتش را به جان خود نمی‌انداخت و این عمل خود نشان می‌دهد که تمهیدات آنها به هیچ وجه از روی حساب نیست.

با توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های رهبر انقلاب توطئه‌های دشمن نقش بر آب شده است

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: ما معتقدیم مدل حکومت اسلامی با محوریت ولایت فقیه، عالی‌ترین مدلی است که در سایه اسلام، می‌تواند اهداف اسلامی را پیاده کند، از این رو مشاهده می‌کنید به برکت امام(ره) و توصیه‌ها و پیش‌بینی‌های بجا و درست رهبر معظم انقلاب، که دوست و دشمن به ظرافت و زیبایی آن اعتراف می‌کنند، تمام توطئه‌ها و بسیاری از بحران‌های دشمن با اقتدار نقش بر آب شده است.

حجت الاسلام بهشتی‌نژاد افزود: یکی دیگر از ظرافت‌های کار ایشان نامگذاری سال ها با نام‌های مختلف است، البته چند سالی است که تمرکز ایشان بر روی مسائل اقتصادی رفته است که این خود ناشی از محاسبات دقیق قبل از حرکت دشمن است، که ضمن هشدار به مردم از آنها می‌خواهد تا آمادگی خود را برای مقابله با توطئه‌ها بالا ببرند، البته دیدهای عادی قادر به این کار نیست.

در حق ایشان جفا نکنیم

وی تأکید کرد: البته چه در سطوح مسؤولان و چه در بین مردم، آن گونه که باید، از تابلوها و راهنمایی‌های ایشان استفاده نمی‌شود، گرچه اگر استفاده می‌شد و راهکارهای آن به صورت منظم از سوی دستگاه‌های مختلف عملیاتی می‌گشت، به یقین شرایط بهتر از این بود؛ زمانی که رهبری مسأله اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند، از یک سو ترفندهای دشمن را می‌دیدند و از سویی دیگر زندگی و تجمل‌گرایی برخی افراد را ملاحظه می‌کردند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان بیان داشت: یکی از راهبردهای ایشان این بود که از کالای خارجی استفاده نکنیم؛ این خود یک راه مقابه و از پای در آوردن دشمن است، زیرا با این کار هم از تولید و هنر ایرانی حمایت کرده‌ایم و هم بازار کالای ایرانی را رونق و کیفیت بخشیده‌ایم.

در همه جا دشمن مقصر نیست

وی افزود: مسأله دیگر این است که اگر خدای ناکرده نتوانیم از سرمایه‌های موجود کشور به خوبی استفاده کنیم، نباید دیگران را مقصر بدانیم، اگرچه دشمن هر کاری بتواند انجام می‌دهد، اما باید بتوانیم با استفاده از این سرمایه‌های قوی با مدیریت قوی و با مشورت‌های عالمانه از این بحران نیز سرافراز بیرون آییم.

حجت الاسلام سید حسین بهشتی‌نژاد در پایان خاطرنشان کرد: صبر مقاومتی است که انسان به کار می‌گیرد تا مسائل دینی را در موقع خود انجام دهد، صبر یعنی تحمل انجام وظیفه، در اقتصاد مقاومتی نیز به این شکل است که انسان با پایداری بتواند این بحران‌ها را از خود دور کند، استفاده بهینه از ظرفیت‌های علمی و امکانات بالقوه کشور، استفاده از نظریات نخبگان و کارشناسان کشور، از نمونه ابزارهای اقتصاد مقاومتی است، که انشاالله در صورت استفاده صحیح می‌بینیم که اسلام در هیچ مرحله‌ای به بن بست نمی‌رسد و در نهایت رو سیاهی به دشمن می‌ماند. /9392/ت301/س

ارسال نظرات