۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۱۴۲۱۸۵
سرپرست حجاج ایرانی:

باید دست به دست هم دهیم تا عزت و عظمت اسلامی را متجلی سازیم

خبرگزاری رسا ـ جهانگیر عالم، رئیس بعثه حج بنگلادش با حضور در در محل بعثه جمهوری اسلامی ایران در مدینه با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفتگو کرد.
قاضي عسكر

به گزارش خبرگزاری رسا، جهانگیر عالم، مدیر بعثه حج بنگلادش با حضور در در محل بعثه جمهوری اسلامی ایران در مدینه با نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با ابراز خرسندی از حضور این هیأت در بعثه مقام معظم رهبری، ارتباطات در حج را بسیار مبارک و پربرکت دانست و دلیل آن‌را هم آشنایی هرچه بیشتر مسلمان در اقصا نقاط دنیا با یکدیگر دانست.

وی با اشاره به امکاناتی که مسلمانان و کشورهایی اسلامی با هم دارند، گفت: مسلمانان همانطور که با خدا پیمان می بندند که در خدمت دستورات الهی باشند، با هم نیز هم پیمان می شوند تا به یکدیگر کمک کنند و از تجربیات دیگر مسلمانان و دیگر کشورها بهره مند شوند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با بیان آیاتی از قرآن در برابری مسلمانان با هم تاکید کرد: باید از فرصت حج نهایت استفاده را ببریم تا از ظرفیت های اسلامی برخوردار شویم و بدون استفاده از فرصت زیبای فریضه حج، نمی توان به این مهم دست یافت.

وی ضمن اشاره به فوایدی که همکاری کشورها و ملت های اسلامی در پی خواهد داشت، ابراز داشت: ما تجربیات موفقی در زمینه برگزاری حج داریم و اگر این ارتباطات برقرار شود، می توانیم این اندوخته ها را در اختیار دیگر کشورها و ملت ها هم قرار دهیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر در پایان با تاکید کرد: باید دست به دست هم دهیم تا عزت و عظمت اسلامی را در عالم متجلی سازیم.

در این دیدار نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با دعوت از هیأت بنگلادشی برای دیدار از آشپزخانه های متمرکز جمهوری اسلامی ایران و همچنین بیمارستان و مرکز پزشکی هلال احمر، آمادگی خود را برای انتقال تجربیات بعثه حج جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که مورد استقبال هیأت بنگلادشی قرار گرفت./917/د102/ن

 

ارسال نظرات