۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۱۴۲۳۶۷
آیت الله شبستری:

ترکیه در دام آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفتار نشود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز با ابراز تاسف از نزاع میان ترکیه و سوریه و با بیان این‌که اردوغان گرفتار توهمات حکومت در دوران عثمانی است، گفت: دولتمردان ترکیه نباید در دام آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفتار شوند.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه های نماز جمعه تبریز اظهار داشت: تمام تلاش غرب و آمریکا تنگ‌تر کردن حلقه محاصره ملت مظلوم فلسطین برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی است. 

وی با ابراز تاسف از نزاع میان ترکیه و سوریه و با اشاره به این‌که آرزوهای بلند پروازانه اردوغان و اربابانش به نتیجه نخواهد رسید، گفت: دولتمردان ترکیه نباید در دام آمریکا و رژیم صهیونیستی گرفتار شوند، غرب و رژیم صهیونیستی به دنبال برادرکشی، ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی و تخریب اقتصاد رو به رشد ترکیه است. 

نماینده خبرگان رهبری ایجاد فرصت های جدید برای رژیم غاصب صهیونیستی و انحراف در موج بیداری اسلامی را از اهداف عمده آمریکا در ایجاد تنش میان روابط ترکیه و سوریه عنوان کرد و افزود: گذشت زمان نشان می‌دهد سخنان نجم‌الدین اربکان اولین نخست وزیر اسلامگرای ترکیه درباره اردوغان درست است؛ نجم‌الدین اربکان درباره رجب طیب اردوغان گفته بود «اردوغان انگوری است که در آینده شراب خواهد شد». 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که اردوغان گرفتار توهمات حکومت در دوران عثمانی به سر می‌برد، افزود: امروز سوریه مهم‌ترین مانع سر راه تامین امنیت رژیم صهیونیستی در منطقه است، هدف دولت ترکیه این است که در سوریه ناامنی و اغتشاش ایجاد کند تا بدین روش به زعم خود بتواند به اهدافش برسد. 

وی ضمن هشدار نسبت به این‌که آمریکا بی صبرانه منتظر وقوع جنگ میان سوریه و ترکیه است، گفت:دولت ترکیه بداند اگر جنگی رخ دهد، در درجه نخست کمر اقتصاد ترکیه خواهد شکست، البته مردم ترکیه نسبت به سیاست‌های دولت این کشور معترض هستند، سیاست‌های غلط اردوغان امروز نه تنها به نفع ملت مظلوم فلسطین نیست، بلکه امنیت آنان را به خطر انداخته است. 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به استقبال کم نظیر مردم استان خراسان شمالی از سفر مقام معظم رهبری اظهار داشت: در شرایطی که دشمنان نظام اسلامی به دنبال جدایی میان امام و امت هستند، این استقبال پرشور و بانشاط نشان داد که جایگاه رهبری در قلوب امت اسلامی است. 

وی ادامه داد: سفر مقام عظمای ولایت به استان های مختلف همواره دارای برکات و نتایج بسیار فراوانی است، امروز نیز دشمنان نظام و انقلاب با مشاهده صحنه های استقبال مردم خراسان شمالی معترف به اشتباهات و تحلیل‌های غلط خود هستند، مردم ایران اسلامی عاشق رهبری بوده و هر زمان که نیاز باشد آماده جانفشانی در راه ولایت هستند./935/پ202/ج

ارسال نظرات