۲۱ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۲۳
کد خبر: ۱۴۲۳۹۶

9 هزار زائر بالای 65 سال در حج امسال

خبرگزاری رسا ـ در میان زائران ایرانی تقریبا یک‌هزار نفر بالای 80 سال سن دارند و تقریبا هشت‌هزار نفر هم با سن بالای 65 سال برای اعمال و مناسک حج تمتع امسال در عربستان حضور یافته‌اند.
زائران در بيمارستان

به گزارش خبرگزاری رسا، در میان زائران ایرانی تقریبا یک‌هزار نفر بالای 80 سال سن دارند و تقریبا هشت‌هزار نفر هم با سن بالای 65 سال برای اعمال و مناسک حج تمتع امسال در عربستان حضور یافته‌اند.

 

سیدعلی ریاض، رییس مرکز پزشکی حج ایران با تأکید بر راه‌اندازی شدن بهترین و مجهزترین شبکه‌ پزشکی و درمانی برای زائران ایرانی، اظهار کرد: تیم‌های بهداشت و درمان ایران در مکه و مدینه فعال شده‌اند.

 

علاوه بر این دو شهر، در عرفات، مشعر و منا هم بیمارستان برپا کرده‌ایم و علاوه بر رصد بهداشت عمومی، غذای زائران و امور سلامت پزشکی که حتا از قبل از اعزام هر زائر آغاز شده است، بهترین تجهیزات پزشکی و داروها برای پشتیبانی زائران ایرانی به عربستان وارد شده است و هیچ کم و کسری نداریم.

 

ریاض گفت: در میان زائران ایرانی تقریبا یک‌هزار نفر بالای 80 سال سن دارند و تقریبا هشت‌هزار نفر هم با سن بالای 65 سال برای اعمال و مناسک حج تمتع امسال در عربستان حضور یافته‌اند.

 

وی در عین حال تأکید کرد که هرچند موضوع نگران‌کننده‌ای در حال حاضر در میان زائران ایرانی وجود ندارد، اما به تمام زائران توصیه می‌شود که مسائل بهداشتی، درمانی و غذایی را جدی بگیرند.

 

ریاض همچنین از اشتغال 450 نفر پزشک، 300 نفر کادر درمانی و پزشک متخصص، 60 نفر پرستار و پشتیبان همراه 10 پزشکی مسلط به زبان عربی در تیم پزشکی و درمانی حال حاضر ایران برای ارائه‌ خدمات به زائران و حجاج ایرانی خبر داد./917/د102/ن

ارسال نظرات