۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۴۲۴۲۹
نماینده ویژه رییس پارلمان لبنان:

اجلاس بین المللی دهه غدیر موضوع امام موسی صدر را مورد توجه قرار دهد

خبرگزاری رسا ـ خلیل حمدان نماینده ویژه رییس پارلمان لبنان در اجلاس بین المللی دهه غدیر با اشاره به تلاش های امام موسی صدر برای تبیین غدیر، مورد توجه قرار دادن موضوع امام موسی صدر در این اجلاس را خواستار شد.
خليل حمدان عضو هيات رييسه جنبش امل لبنان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خلیل حمدان نماینده ویژه آقای نبیه بری رییس پارلمان لبنان صبح امروز در اجلاس بین المللی دهه غدیر که با شعار «گسترش جهانی دهه غدیر؛ استمرار نقش امامت در بیداری اسلامی» در سالن همایش دانشگاه امام صادق(ع) برگزار شد گفت: نقش امامت و رسالت در بیداری اسلامی از جمله مواردی هستند که باید در این اجلاس مورد توجه قرار بگیرند.

حمدان با بیان این‌که بسیاری از واژه های دین در منصه عمل خود را نشان می‌دهد گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی واژه هایی مانند غدیر را در عمل دیدیم و تداوم واژه های عملی در اسلام در وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی دیده می‌شود.

عضو هیئت رییسه جنبش امل لبنان با تاکید بر این‌که مقاومت اسلامی فلسطین تحت تاثیر تبلور واژه های عملی در رهبر انقلاب اسلامی است گفت: سخن از واژه های اصیل اسلامی می‌تواند به گسترش اسلام کمک کند و سخن از قدسیت قدس به دلیل اصالت آن است.

حمدان با بیان این که دشمنان ما در خانه های تاریک خودشان تلاش کرده اند علیه امت اسلامی توطئه کنند گفت: با واژه هایی همانند جنگ سایبری تلاش می‌کنند اثر فعالیت های امت اسلامی علیه خودشان را از بین ببرند.

نماینده ویژه رییس پارلمان لبنان با تاکید بر این که هدف قرار دادن مغزها خطرناک تر از بمباران تاسیسات هر مملکتی است گفت: دشمنان تلاش می‌کنند ذهنیت مسلمانان نسبت به قدس را خدشه دار کنند.

وی با اشاره به تجاوزات رژیم صهیونیستی بر مقدسات بیت المقدس گفت: متاسفانه شاهد عقب نشینی جهان عرب و جهان اسلام نسبت به این تجاوزات هستیم به طوری که همین باعث شده دشمن بر ادامه تجاوزات خود جرات پیدا کند.

حمدان در ادامه خطاب به سران کشورهای اسلامی تصمیم صهیونیست ها بر ادامه دیوار حایل تا خانه خدا را متذکر شد و پرسید: آیا بعداز به آتش کشاندن مسجد الاقصی این امت هنوز خواب است؟

نماینده ویژه رییس پارلمان لبنان با اشاره به پخش میلیون ها لوح فشرده در سطح دانشگاه ها و مراکز فرهنگی از طرف دشمنان گفت: آنها مغزها را هدف قرار داده اند و تلاش می‌کنند حافظه واقعی امت اسلامی را تحت الشعاع قرار دهند.

وی افزود: اگر دشمنان بتوانند مغزها را تحت الشعاع خواسته های خود قرار دهند تاثیرات حمله هایشان به خانه ها بیشتر می‌شود.

حمدان با بیان این‌که آگاهی و بیداری اسلامی می‌تواند زمینه ساز آزادی از هر بندی باشد گفت: این بیداری با وحدت امت اسلامی نتیجه خواهد داد.

نماینده ویژه رییس پارلمان لبنان با اشاره به سخنان امام موسی صدر گفت: جهان اسلام همواره با دامن زدن به مسائل تفرقه انگیز با مشکلاتی روبرو شده است و راه نجات از چنین حملاتی مسلح شدن به بیداری اسلامی است.

عضو هیئت رییسه جنبش امل لبنان با تاکید بر این‌که دشمنان تلاش می‌کنند با ایجاد فتنه و تفرقه بین مذاهب اهداف خودشان را پیش ببرند گفت: آن ها به دنبال این هستند که درگیری های مسلمانان علیه خودشان را به داخل کشورهای اسلامی بکشانند.

حمدان با طرح این سوال که بعضی از کشورها چه منفعتی از حمایت ادامه تحریم ها علیه ایران و مورد تنگنا قرار دادن سوریه به عنوان کشوری که در جبهه پایداری و مقاومت است دارند گفت: منظور از کارهایی که در سوریه و بحرین می‌کنند چیست؟

نماینده ویژه رییس پارلمان لبنان افزود: اگر کسی به طور واقعی حوادث و رویدادها را دنبال کند خواهد دید دشمنان ملت و ارتش سوریه را هدف قرار داده اند نه شخص بشار اسد را و هدف آنان تضعیف امت اسلامی و مردم سوریه است.

وی با اشاره به سالگرد جنگ اعراب علیه رژیم صهیونیستی گفت: ارتش سوریه و مصر توانستند در این جنگ خط مقدم رژیم صهیونیستی در جولان و مصر را پشت سر بگذارند و به خاطر همان کار است که دشمن امروز به دنبال مجازات ارتش این دو کشور است.

حمدان در ادامه گفت: ما در این راستا پیشنهاد می‌کنیم که در این اجلاس کمیته های فنی و تخصصی برای بررسی راه های افزایش وحدت تشکیل شود.

عضو هیئت رییسه جنبش امل لبنان با بیان این که امام موسی صدر به دنبال ایجاد گفت و گوی سازنده میان اسلام و مسیحیت بوده است گفت: با توجه به شعار اجلاس بین المللی دهه غدیر و اهتمام امام موسی صدر بر تبیین غدیر باید موضوع امام موسی صدر هم در این اجلاس مورد توجه قرار بگیرد./959/پ202/ص

ارسال نظرات