۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۴۲۴۸۳
نماینده خبر گان رهبری:

غرب منافع خود را در تنش میان سوریه و ترکیه جستجو می‌کند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه خواستار هوشیاری مقامات سوریه و ترکیه نسبت به فتنه‌های غبی در منطقه شد و گفت: غرب منافع خود را در تنش و جنگ میان این دو کشور جستجو می کند.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه اظهار داشت: سیاست‌های سلطه‌جویانه غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از بیداری اسلامی با شکست رو به رو شد؛ اما استکبار برای انحراف در مسیر آزادی‌خواهی ملت‌های مسلمان دست به هر اقدام مجرمانه‌ای زده‌ است.


وی با تأکید بر این‌که آمریکا برای تأمین امنیت رژیم صهیونیستی و رژیم‌های وابسته و دیکتاتور عرب منطقه، ناگزیر به مقابله با دولت سوریه و پیگیری سیاست ایران‌هراسی در منطقه است، افزود: امروز غرب منافع خود را در تنش و جنگ میان این دو کشور جستجو می کند.

 

امام جمعه مراغه خواستار هوشیاری مقامات سوریه و ترکیه نسبت به فتنه‌های غربی در منطقه شد و گفت: برخی اقدامات دولت ترکیه در راستای تحقق اهداف دشمنان اسلام است، که این موضوع با شعار آرمان فلسطین اردوغان منافات دارد، دولت ترکیه بداند با این اقدامات نابخردانه دشمنان اسلام را گستاخ تر از گذشته خواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که ملحق شدن به اتحادیه اروپا به هر شرط و قیمتی به زیان دولت و مردم ترکیه تمام خواهد شد، گفت: کاملا مشخص است که آمریکا و رژیم صهیونیستی با ایجاد تنش در میان سوریه و ترکیه و دولت های اسلامی می خواهند به اهداف خود برسند.

 

وی با اشاره به بحران اقتصادی و سیاسی حاکم در اتحادیه اروپا گفت: خوش‌رقصی مقامات ترکیه به خواسته‌های غرب نه تنها عاملی برای الحاق آنان به اروپا نخواهد بود، بلکه زمینه‌های لازم برای سوء استفاده بیشتر از استقلال و آزادی مردم این کشور را فراهم خواهد کرد.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این‌که موج جدیدی از بیداری اسلامی در جهان به راه می‌افتد، تصریح کرد: هم اکنون دولت های اسلامی در کشورهای منطقه در حال شکل‌گیری است و به یقین در آینده ای نه چندان دور شاهد وحدت و یکپارچگی واقعی امت اسلامی علیه نظام کفر خواهیم بود.

 

امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که جنبش بیداری اسلامی از مهم‌ترین توفیق امت اسلام در برابر استکبار و دست نشانده‌های آن در منطقه بوده است، افزود: توطئه‌های مختلف و متعدد غرب برای انحراف و توقف نهضت بیداری اسلامی همه با هدف براندازی نظام اسلامی ایران به‌عنوان الهام‌بخش حرکت عدالت‌خواهی امت اسلامی بوده است./935/پ202/س

ارسال نظرات