۲۳ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۶۱۰

چند خبر کوتاه از شمال غرب

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه تبریز گفت: ائمه اطهار بهترین و عالی‌ترین مفسران قرآن کریم هستند، تمسک به قرآن بدون توجه به عترت عامل انحراف خواهد بود.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام روح الهی امیری، استاد حوزه علمیه تبریز امروز در جمع کارکنان رسمی و وظیفه تیپ مکانیزه امام زمان(عج) نیروی زمینی سپاه در حسینیه ثارالله تبریز اظهار داشت: رسول اکرم(ص) عامل تحول فکری و معرفتی در جامعه اسلامی بوده اند.


وی خاطرنشان کرد: بعد از گذشت 1400 سال این تحول ادامه داشته و دارد، چراکه پیامبر اسلام(ص) همه امور مسلمین و رسالت نبوت خود را با محوریت آموزه های قرآن کریم انجام می داد، بنابراین امروز انس با قرآن و عمل به دستورات آن رمز سعادت بشر می باشد.

 

حجت الاسلام امیری با تاکید بر این‌که زندگی حیات بخش در سایه قرآن شکل می گیرد، افزود: استکبار جهانی از ترس گرایش مردم جهان به دین مبین اسلام، فیلم موهن را ساختند و قلوب میلیون ها مسلمان را جریحه دار کردند ولی این امر موجب شد اتحاد آنان بیش از پیش مستحکم تر و قلب های آنان به همدیگر نزدیک تر شود.

 

وی با بیان این‌که پس از پروژه اهانت به مقدسات دینی مسلمانان، میزان گرایش پیروان سایر ادیان به دین مبین اسلام نیز افزایش یافته است، تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص) به علت دارا بودن دو ویژگی بارز، انس با قرآن و خوش اخلاق بودن از میان اعراب جاهلی افرادی مانند عمارها و یاسرها و مقدادها و ... تربیت کرد که این خصوصیات برای همه مسلمانان الگو می باشد.

 

استاد حوزه علمیه تبریز با اشاره به آیه 57 سوره یونس با مضمون « ای مردم: به راستی برای شما از جانب پروردگارتان موعظه ای آمده است و شفایی برای آنچه در دل هاست و هدایت و رحمتی برای مومنان »  موعظه بودن از جانب خدا، درمان هر درد، هدایت گر بودن و رحمت برای مؤمنین بودن را از ویژگی های بارز قرآن کریم  برشمرد.

 

حجت الاسلام امیری توجه به مفاهیم عالی و انسان‌ساز قرآن کریم را رمز سعادت بشریت در دنیا و آخرت دانست و با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر گرامی اسلام افزود: ائمه اطهار بهترین و عالی‌ترین مفسران قرآن کریم هستند، تمسک به قرآن بدون توجه به عترت عامل انحراف خواهد بود.

 

وی در پایان با تاکید بر این‌که افراط و تفریط از جمله دیگر عوامل انحراف و کج‌اندیشی در جوامع اسلامی است، گفت: تفسیر به رای از آیات قرآنی بزرگترین ضربه را به امت اسلامی زده است، باید مفاهیم قرآنی را از کلام نبی گرامی اسلام و اهل بیت عصمت و طهارت آموخت.

 

پیوند اولیا و مربیان مورد تاکید اسلام است


حجت الاسلام امیر رشتبری، امام جمعه خلخال در نشستی با مسؤولان آموزش و پرورش و مربیان پرورشی مدارس خلخال خواستار توجه هر چه بیشتر والدین به امر خطیر تربیت فرزندان صالح برای ساختن جامعه ای سالم و بانشاط شد و افزود: مدرسه و کلاس های درس پل ارتباطی محکمی بین دانش آموزان و جامعه است.


وی گفت: هر قدر این پل ارتباطی با احیای انجمن اولیا و مربیان و افزایش فعالیت این نهاد مدنی تقویت شود راه برای رسیدن خانواده و معلمان به اهداف عالیه تعلیم و تربیت هموارتر خواهد شد.


حجت الاسلام رشتبری با تاکید بر تقویت انجمن اولیا و مربیان مدارس و انتخاب اولیای دلسوز و کارآمد برای این امر در هفته پیوند اولیا و مربیان افزود: ساده زیستی و شروع زندگی با حداقل امکانات از خصوصیات زندگی ائمه اطهار (ع) بویژه امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) بوده که باید خانواده ها با الگو قرار دادن این زوج موفق زمینه را برای ساده زیستی خانواده و تربیت فرزندان صالح فراهم کنند.


وی ادامه داد: خانواده ها با درک موقعیت جوانان در جامعه کنونی باید با پرهیز از تشریفات و چشم و همچشمی مقدمات لازم برای تشکیل زندگی و ازدواج جوانان را فراهم کنند.


طرح ولایت دانش آموزی استان اردبیل برگزار شد


اردوی آموزشی طرح ولایت بسیج دانش آموزی آموزش و پرورش استان اردبیل در اردوگاه مقدس اردبیلی برگزار شد.


تقویت بنیه حلقه های صالحین و بستر سازی مناسب در این امر و کمک به کارهای اجرایی واحد مقاومت در مدارس از اهداف برگزاری این اردو اعلام شده است. در این دوره 325 نفر از دانش آموزان بسیجی سال اول و دوم متوسطه به تفکیک دختر و پسر شرکت کردند.


در این دوره پنج روزه برنامه هایی از قبیل 40 ساعت آموزش حلقه های صالحین و کارگاه عملی، بحث سازمان و تشکیلات حفاظت اطلاعات، بحث های معرفتی ، بصیرتی و موارد مرتبط با واحد مقاومت برگزار شد.


علاوه بر این 72 ساعت فوق برنامه از جمله دیدار با امام جمعه اردبیل ، بازدید از بقعه شیخ صفی، بازدید از مجموعه فرهنگی تفریحی شورابیل، حضور در گلراز شهدای گمنام، برگزاری زیارت عاشورا، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی ، برپایی نمایشگاه از دستاوردهای حوزه های مقاومت بسیج دانش آموزی و برگزاری محفل انس با قرآن و یادواره شهدا اجرا شد.


دانش آموزان شرکت کننده پس از دریافت گواهینامه پایان دوره آموزشی به عنوان دبیران حلقه های صالحین و جانشینان واحدهای مقاومت بسیج دانش آموزی در مدارس فعالیت خواهند کرد.


مراسم شبی با شهدا در زنجان برگزار می‌شود


مراسم استقبال و تشییع و تدفین پیکر مطهر دو شهید گمنام 16 و 26 ساله عملیات خیبر در جزایر مجنون در شهرستان‌های ابهر و خرم‌دره امشب برگزار می‌شود. این مراسم بعد از نماز مغرب و عشا در امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان برگزار خواهد شد.


گفتنی است، مراسم استقبال از شهدا در روستاهای شهرستان طارم و شهر آب‌بر فردا از ساعت 16 برگزار و مراسم شبی با شهدا در همین روز بعد از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع شهر آب‌بر برگزار می‌شود.


یادآور می‌شود، مراسم تشییع و تدفین پیکر مطهر شهدا نیز در 25 مهر ماه سال جاری ساعت 9 صبح در شهر آب‌بر برگزار خواهد شد./935/د101/ب

ارسال نظرات