۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۲
کد خبر: ۱۴۲۷۴۱
مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان:

حج امسال سرشار از عشق مسلمانان به ساحت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با اشاره به اقدام استکبار جهانی در توهین به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص)، نتیجه اقدام زشت استکبار را منفوریت آنان در جهان دانست.
حجت الاسلام والمسلمين حسن زاده

حجت الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، مسؤول بعثه حج و زیارت مقام معظم رهبری در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این که حج از ارکان مهم و اصولی دین مبین اسلام است ابراز داشت: در هیچ یک از آیین ها و ادیان اتحاد و همدلی به اندازه کنگره عظیم حج یافت نمی شود و این مسأله در جهان بی نظیر است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان ادامه داد: هیچ کشور و آیینی نمی تواند مردم را در یک جا و مکان معین گردهم آورد و ساماندهی کند ولی دین مبین اسلام در موسم حج هر ساله میلیون ها مسلمان را در سرزمین حجاز برای تمسک به خداوند متعال و تذهیب نفس جمع آوری می کند.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان با تأکید بر این که حج بیت الله حرام باید مطابق آنچه در آیات قرآن و روایات ذکر شده انجام شود اظهار داشت: به جا آوردن حجی مد نظر قرآن و ائمه اطهار(ع) است که دارای حسنات و پاداش های فراوانی از سوی خداوند متعال است.

امام جمعه موقت اهواز ابراز داشت: کسی که حج ابراهیمی را به جای می آورد طبق روایات نورانی خواهد بود تا زمانی که گناه و خطایی را مرتکب نشود.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده بیان داشت: در دیگر روایات درباره بزرگی و عظمت حج آمده، فردی که حج ابراهیمی را به جا آورده با دعای او خداوند متعال گناهان دوستان و آشنایان آن شخص را خواهد بخشید.

وی با تأکید بر این که حج باید ذخیره ای برای دنیا و آخرت باشد، حجاج را نسبت به ساده نگری و سهل انگاری درباره مقوله دینی حج برحذر داشت و گفت: انجام مناسک حج نباید فقط صرف گفتن حاجی به شخص باشد بلکه این کنگره عظیم فرصتی مغتنم و طلایی برای بندگان خداوند است تا ره توشه ای را برای عالم برزخ آماده کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان بر لزوم رعایت اخلاص و تقوا بعد از انجام مناسک حج تأکید و خاطرنشان کرد: سرزمین وحی این فرصت را به حج گذار می دهد که اخلاص، تقوا و پرهیزکاری خود را تقویت کند و بنده ای تام الاختیار برای خداوند متعال باشد.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان به نحوه برخورد حجاج ایرانی با مسائل اعتقادی و امامت اشاره و تصریح کرد: در عمل نمی توان با کسانی که در سرزمین حجاز علیه تشیع تبلیغ می کنند برخورد منفی داشته باشیم؛ چراکه این اشخاص از حمایت و پشتیبانی حکومت آل سعود برخوردار هستند.

مدرس حوزه و دانشگاه یادآور شد: حجاج ایرانی باید نسبت به هرگونه بحث و جدل با سعودی ها اجتناب کنند ولی از زائران حریم وحی خواستاریم که از لحاظ معارف عقیدتی و ولایی و نحوه آشنایی با شیوه های تبلیغی دشمن مجهز باشند تا در سرزمین وحی اسیر تبلیغات و هجمه های دشمنان نشوند.

امام جمعه موقت اهواز  به تهمت ها و نسبت های ناروای وهابیت به شیعیان اشاره و تأکید کرد: با تهمت، افترا و نسبت های ناروا قصد ضربه زدن به شیعیان را دارند؛ بنابراین حجاج عزیز ما باید به سلاح بزرگ و برتر معارف دینی و عقیدتی مجهز باشند و از هرگونه بحث های مشکل ساز در سزمین حجاز شدیدا خودداری کنند.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان به شرح وظایف روحانیان کاروان ها در سرزمین وحی پرداخت و گفت: انجام درست و صحیح مناسک مهم حج، رعایت آداب سفر، بیان فلسفه مناسک حج و مسائل اعتقادی و معرفی امکان متبرکه و ارزنده سرزمین وحی از مهم ترین وظایف روحانیان کاروان ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده در بخش دیگری از سخنانش به برائت از مشرکین در مناسک حج اشاره و هرگونه شبهه در این زمینه را رد کرد و گفت: حجی که ما مسلمانان به جا می آوریم، حجی است که حضرت رسول الله (ص) گذارده است و برائت از مشرکین از مهم ترین اعمالی بوده که پیامبر اکرم(ص) در حج بیت الله الحرام انجام می دادند.

معاون پژوهشی مؤسسه آموزش عالی امیرالمؤمنین اهواز ادامه داد: خصومت را با کسانی کنار خواهیم گذاشت که آنان نیز از کینه، دشمنی و خصومت با ما پرهیز کنند؛ از این رو اعلام مسامحه با کسانی که با اسلام و قرآن مخالف هستند به خودی خو باطل و غلط است.

وی آمریکا و اسراییل را نماد استکبار و استعمارگری در دنیا معرفی کرد و گفت: استکبار جهانی در برابر مسلمان و ارزش های آنان خصومت و تعدی دارند و وظیفه ما دفاع در برابر آنان است.

مسؤول بعثه حج و زیارت مقام معظم رهبری در خوزستان در ادامه سخنانش خاطرنشان کرد: برائت از مشرکین و مستکبرین بخشی از آن دفاع است که خداوند متعال و پیامبر اکرم(ص) برعهده ما مسلمانان گذاشته است و این برائت اساس حج بیت الله الحرام است.

استاد عالی حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اقدام استکبار جهانی در توهین به ساحت مقدس پیامبراکرم(ص)، نتیجه اقدام زشت استکبار را منفوریت و بی اعتمادی آنان در جهان دانست و گفت: با همدلی و اتحاد مسلمانان حج امسال مملو و سرشار از عشق و ارادت مسلمانان جهان به ساحت اعظم و مقدس پیامبر خوبی ها است.

حجت الاسلام والمسلمین حسن زاده دشمن شناسی را از ضرورت های حج امسال معرفی کرد و گفت: دشمن شناسی از ارکان بصیرت است و استکبار جهانی با این اقدام موهن پایه های بصیرت در مسلمانان را مستحکم کرد.

مسؤول بعثه مقام معظم رهبری در خوزستان در بخش پایانی سخنانش خاطرنشان کرد: حج امسال از سویی صحنه فریاد « لبیک یا رسول الله » است و در سویی صحنه « برائت مسلمانان از مشرکین » است./9461/ت302/ب

ارسال نظرات