۲۵ مهر ۱۳۹۱ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۱۴۲۸۴۲
امام جمعه آمل:

استقلال حوزه به معنای دوری از نظام و مسائل آن نیست

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل، حوزه‌های علمیه را دیدبان و پاسداران اصلی آرمان ها و ارزش های اسلام و انقلاب دانست و گفت: استقلال حوزه به معنوی تقابل با نظام نیست.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در دیدار با علما و فضلای استان خراسان شمالی، گفت: انقلاب اسلامی ایران با هدایت‌ها و رهنمودهای روحانیت به ثمره نشست و این قشر مهم در گسترش و توسعه این نظام نقش والایی داشته اند و بدین منظور هیچ گاه نمی توان حوزه های علمیه و روحانیت را جدای از نظام تصور کرد و باید در رأس نظام حضور داشته و به ایفای نقش والای خود در راستای حراست از آرمان‎های والای آن بپردازد.

 

وی با تأکید بر این که استقلال حوزه‌های علمیه از مسائلی است که باید به آن اهتمام ویژه شود، بیان داشت: مسأله استقلال نباید موجب شود که حوزویان خود را جدای از نظام دانسته و همیشه باید رهنمودهای ناصحانه آنان چراغ راهی برای مدیران کشور باشد.

 

استاد حوزه علمیه آمل با اشاره به این که استقلال حوزه به معنای تقابل با نظام نیست، خاطرنشان کرد: حوزه‌های علمیه باید به عنوان دیدبان و پاسدار اصلی آرمان‌های والای انقلاب اسلامی نسبت به اقدامات صورت گرفته در کشور آگاهی داشته و نظرات ارزنده خود را برای حل مسائل و مشکلات موجود ابراز کنند.

 

حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که هجرت استادان برجسته حوزه علمیه قم و حضور آنان در نقاط مختلف سبب توسعه کیفی مدارس علمیه سراسر کشور خواهد شد، بیان داشت: این مسأله می تواند موجب ترویج و گسترش حوزه های علمیه در کشور شده و به ارتقای سطح علمی آن بیانجامد.

 

وی با بیان این که مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد با فتنه ها و بحران های داخلی و خارجی یک اصل مهم است، گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که بر پایه اصل ولایت فقیه پایه گذاری شده است، هر حرکتی را باید با موضع ولی فقیه زمان تطبیق دهیم.

 

استاد حوزه علمیه آمل در پایان معیار نظام جمهوری اسلامی را ولی فقیه دانست و با تأکید براین که آحاد جامعه باید تبعیت از ولایت فقیه را بر خود یک تکلیف مهم بدانند، تصریح کرد: تبعیت از ولایت فقیه با حرکت در مسیر ولایت و عمل به رهنمودهای ایشان مشخص می شود./950/ت302/س

ارسال نظرات