۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۰
کد خبر: ۱۴۳۱۰۶

تقویم اعمال حجاج مشخص شد

خبرگزاری رسا ـ زائران از عصر روز چهارشنبه هفته آینده هشتم ‪ ذی الحجه راهی عرفات شده و ظهر تا غروب روز پنجشنبه را در عرفات وقوف می کنند و روز جمعه عید قربان خواهد بود.
حرکت حجاج به سوي ميقات

 به گزارش خبرگزاری رسا، دو رویت هلال در سال برای مسلمانان شگفتی‌آفرین و شادی زا خواهد بود: هلال ماه شوال و هلال ماه ذی الحجه. اولی برای آنکه نوید عید فطر را به همراه دارد و دومی به دلیل آنکه شکوه و شروع خجسته حج را به یاد می‌آورد. اکنون در آغاز ماه ذی الحجه چشمان منتظر لحظه می‌شمارد تا چند روز بعد در عرفات حضور خدا را در سراسر گیتی حس کند و بندگی را با عبادت دیگرگونه آغاز نماید.

چهار شنبه گذشته در عربستان سعودی اول ذی الحجه اعلام شد. به این ترتیب بر پایه تقویم عربستان روز جمعه (‎ 5آبان ) عید قربان خواهد بود.
 
زائران از عصر روز چهارشنبه هفته آینده هشتم ذی الحجه راهی عرفات شده و ظهر تا غروب روز پنجشنبه را در عرفات وقوف می‌کنند و روز جمعه عید قربان خواهد بود.

شرح تقویم اعمال زائران بیت الله الحرام به شرح ذیل است:

چهارشنبه  3 آبان -  8 ذی الحجه ( یوم الترویه ) - حرکت به سوی عرفات.

پنجشنبه 4 آبان -  9 ذی الحجه ( روز عرفه ) -  وقوف در عرفه از ظهر تا غروب.

جمعه 5 آبان -  10 ذی الحجه ( روز عید قربان ) - نیمه شب تا طلوع آفتاب وقوف در مشعرالحرام - حرکت به منا و انجام رمی ، قربانی و تراشیدن سر.

شنبه 6 آبان -  11 ذی الحجه - وقوف نیمه شب در منا - رمی جمرات ( پرتاب سنگ به شیطان سه گانه ).

یکشنبه 7 آبان -  12 ذی الحجه - وقوف نیمه شب در منا - رمی جمرات ( پرتاب سنگ به شیطان سه گانه ) - حرکت به طرف مکه پس از اذان ظهر.
 
اعمال مکه که عبارتند از طواف و نماز زیارت ، سعی بین صفا و مروه و طواف نساء و نماز پس از روز عید قربان تا حداکثر پایان ماه ذی الحجه انجام پذیرد.
 
امسال نزدیک به دو میلیون و پانصد هزار زائر از سراسر جهان اسلام در مناسک حج شرکت خواهند کرد و 75 هزار نفر نیز از جمهوری اسلامی  ایرانی در مناسک معنوی حضور دارند./917/د102/ن

ارسال نظرات