۲۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۳
کد خبر: ۱۴۳۱۸۷

مراسم بزرگداشت آیت الله اشرفی اصفهانی در تهران برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت آیت الله اشرفی اصفهانی با سخنرانی حجت الاسلام رییسی و حضور علما و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع امیرالمؤمنین(ع) تهران برگزار شد.
آيت الله اشرفي اصفهاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت آیت الله اشرفی اصفهانی، پنجمین شهید محراب شامگاه امروز چهارشنبه بیست و ششم مهرماه با سخنرانی حجت الاسلام رییسی، معاون اول قوه قضاییه و حضور علما، روحانیان و اقشار مختلف مردم در مسجد جامع امیرالمؤمنین(ع) واقع در بلوار مرزداران تهران برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی از قرآن توسط قاری ممتاز استاد پورزرگری آغاز شد و سپس گروه موزیک سپاه پاسداران سرود ملی جمهوری اسلامی و نغمات دیگر را به اجرا درآورد.

در ادامه این مراسم پیام امام خمینی(ره) به مناسبت شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی قرائت شد و سپس گروه تئاتر به اجرای نمایش پرداختند.

حجت الاسلام رییسی در این مراسم با اشاره به این که انسان مداران یا اومانیست ها می گویند همه چیز بر مدار انسان می چرخد و او غایت هستی است اما الهیون می فرمایند انسان فناء فی الله می شود این مسیر برای آن است که ربانی شود و جاودانه بماند، اظهار داشت:‌ حیات برای عالم ربانی، یک حیات جاودانه است و در حدیث می فرماید مداد علما از خون شهدا افضل است زیرا مداد عالم شهید پرور است.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد:‌ ولایت مداری، زمان شناسی و وظیفه شناسی آیت الله اشرفی اصفهانی برای ما درس و الگو است.

حجت الاسلام محمد اشرفی اصفهانی فرزند شهید آیت الله اشرفی اصفهانی در این مراسم با اشاره به این که امشب سی امین سالگرد شهادت آیت الله اشرفی اصفهانی است، گفت: در طول این سی سال بزرگانی از علما و مراجع از دنیا رفته اند و متأسفانه چندان از آنها یاد نمی شود اما شهدا همچنان مشعل فروزان اند و تا تاریخ هست شهدا هستند.

وی با بیان این که آیت الله اشرفی اصفهانی یک مرید سر تا پا خالص امام خمینی(ره) بود، گفت:‌ بعد از ارتحال آیت الله بروجردی، آیت الله اشرفی اصفهانی فرمودند که امام(ره) مرجع اعلم است و تضعیف ایشان، تضعیف اسلام و تقویت ایشان هم واجب است.

لازم به ذکر است در این مراسم مصطفی صابر خراسانی، شاعر متعهد بعضی سروده های خود را تقدیم حضار کرد./956/پ202/ص

ارسال نظرات