۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۱۴۳۲۴۵
آیت علم الهدی تشریح کرد؛

تاکتیک های رسانه ای دشمن برای مقابله با نظام اسلامی

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با تبیین تاکتیک های رسانه ای دشمنان برای مقابله با نظام اسلامی گفت:‌ تاکتیک هایی که امروز دشمن در حال اجرای آنان برای مقابله با نظام است باید به وسیله خبرگزاری ها شناسایی و با آن مقابله شود.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، در گردهمایی سالانه خبرگزاری فارس که صبح امروز در هتل گلستان مشهد برگزار شد، با اشاره به آیه نبأ، ابراز داشت: خبر آن‌قدر اهمیت دارد که ملاک و معیار تصمیم گیری و تصمیم سازی است. تصمیم گیران جامعه و کسانی که بنا دارند در مورد سرنوشت مردم برنامه ریزی کنند، باید از اطلاع رسانی سالمی برخوردار باشند، زیرا بدون خبر تصمیم گیری نتیجه اش ندامت و پشیمانی است.

وی ادامه داد: نکته دیگر در خصوص این آیه، نقش حیاتی خبر، در عرصه های رویارویی و برخورد است، نقش عمده و اول را، خبر در عرصه رویارویی مشخص می کند و اگر بنا شد اطلاع رسانی کامل نباشد و خبر صحیح نباشد عرصه هایی رویارویی به شکست می انجامد.

 

از نظر سیاست داخلی با ثبات تر از کشور ما در روی کره زمین پیدا نمی شود
آ
یت الله علم الهدی اظهار داشت: امروز اگر تمام کشورهای دنیا را بخواهیم از نظر موقعیت سیاسی بررسی کنیم ما در سلسله کشورهایی هستیم که در مسائل اقتصادی با همه مشکلات مستقل هستیم و از نظر سیاست داخلی با ثبات تر از کشور ما در روی کره زمین پیدا نمی شود.


وی با اشاره به این که در این 33 سال قوی ترین فتنه ها را دشمنان در جریان سیاست داخلی بر ما تحمیل کرده اند، تصریح کرد: از سویی دیگر فتنه های حوزه سیاسی جریان مدیریتی نظام، حوادث رویدادها فوق العاده شدید بوده، اما این نظام مثل کوه ایستاده است.

وی ابراز داشت: نظامی با این ثبات در تمام کره زمین بی نظیر است و در حین داشتن این ثبات نیرومند در عرصه بین المللی، همواره با بحران مقابل شده است، زیرا همه قدرت های دنیا در صف مبارزه و نبرد با ما قرار گرفته اند.

امام جمعه مشهد در ادامه گفت: مسأله رویارویی با این بحران و جریان های مقابل، ما را در طول عمر 33 ساله دقیقا در موضع جنگ و برخورد قرار داده، یا برخوردهای نظامی یا برخوردهای سیاسی، اقتصادی و فرهنگی که در اشکال مختلف آن مورد تهاجم قرار گرفتیم و مجبور بودیم در مقابل این تهاجم دفاع کنیم و البته در همه مدافعات جلو بودیم و در این عرصه خبر نقش اول اثرگذاری را داشته و دارد.

امروز جریان خبر در برابر دشمن قرار گرفته است
وی با ذکر این که امروز جریان بحران و قدرت های شیطانی، همه میدان های زندگی اجتماعی و میدان خبر و اطلاع رسانی ما را پر کرده است، بیان داشت:  امروز جریان خبر به عنوان جریانی نیست که به اصل رویارویی و دفاع ما سرویس دهی کند، بلکه خود جریان خبر هم، وسط میدان آمده و امروز در برابر دشمن قرار گرفته است و دشمن بدترین حرکت ها را به عنوان راهزنی ارتباطات انجام داده و مانع پخش شبکه های ماهواره ای ما شده است. آن چیزی که امروز برای خبرگزاری های متعهد کشور به عنوان یک سنگر عظیم نظام در مقابله با این رویارویی دشمن در حوزه و میدان اطلاع رسانی قابل توجه است،احساس این مطلب برای مدیران خبرگزاری است.

 

امام جمعه مشهد اظهار داشت: جریان خبر هم، وسط میدان آمده و امروز در برابر دشمن قرار گرفته است و دشمن بدترین حرکت ها را به عنوان راهزنی ارتباطات انجام داده و مانع پخش شبکه های ماهواره ای ما شده است.

 

تشریح تاکتیک های رسانه ای دشمن برای مقابله با نظام اسلامی
آیت الله علم الهدی گفت: امروز صرف نظر از تجهیزات اطلاع رسانی دشمن و صرف نظر از نفوذی که اینها در عرصه رسانه های صهیونیستی خود دارند، تاکتیک هایی که امروز دشمن در حال اجرای آنان برای مقابله با نظام است باید به وسیله خبرگزاری ها شناسایی شده و بعد مقابله شود؛ نخستین تاکتیک، تاکتیک حذف است، امروز در خبرگزاری های استکباری دنیا مسأله حذف اخبار به عنوان یک تاکتیک مطرح است.

 

وی ادامه داد: تاکتیک دوم جلوگیری از فهم و اطلاع مردم است و آنجایی که مجبور هستند خبری را اطلاع رسانی می کنند، مردم را از اصل خبر محروم کنند.

 

خبر بندی و بلوکه کردن از دیگر تاکتیک هایی بود که آیت الله علم الهدی به عنوان تاکتیک های رسانه های دشمن به آن اشاره و خاطرنشان کرد: تاکتیک چهارم، تاکتیک قطره چکانی یعنی تجزیه خبر است، در این تاکتیک هر بخشی از خبر با یک مناسبت، مقدمه و خصوصیت بیان می شود.

وی تاکتیک موجی را یکی دیگر از تاکتیک های اطلاع رسانی دشمنان برشمرد و در توضیح آن بیان کرد: در این تاکتیک خبر را مولد موج قرار دهند و با آن فضاسازی می کنند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تاکتیک تبخیر یکی دیگر از این تاکتیک هاست که شایعات را با خبر مخلوط می کنند، افزود: تاکتیک هفتم، تاکتیک بازگشتی است، بدین مفهوم که جریانی را در خارج کشور به وجود بیاورند(مثل دوران فتنه) و بعد آن را به داخل کشور تعمیم می دهند.

وی تاکتیک دروغ بزرگ را به عنوان تاکتیک هشتم دانست و توضیح داد: گاهی از اوقات یک خبر دروغ را می خواهند بیان کنند آن را با ژستی آنچنان گستاخانه مطرح می کنند که افراد به شک می افتند حتی آن هایی که خبر را ساختند هم شک می کنند.

آیت الله علم الهدی از تاکتیک وارونه سازی به عنوان تاکتیک نهم یاد کرد و گفت: در این تاکتیک دشمن مسأله ای که مربوط به خودش است را به عنوان یک کشور هدف مطرح می کند و نشر جهانی می دهد.

وی در پایان اظهار داشت: ما امروز با 9 تاکتیک جریان جنایت اطلاع رسانی دنیا روبرو هستیم و باید بتوانیم نقش خود را به درستی انجام دهیم./968/پ202/ج

ارسال نظرات