۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۲۹۱
مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت:

بیداری اسلامی ثمره استمرار فرهنگ غدیر است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام احمدی ولایت فقیه را موهبت الهی برای امت اسلامی دانست و گفت: بیداری اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ ایران اسلامی و استمرار ولایت حضرت علی(ع) است.
حجت‌الاسلام  قهرمان احمدي، مشاور استاندار آذربايجان‌شرقي در امور روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هریس، حجت‌الاسلام  قهرمان احمدی، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت امروز در جمع مدیران و مسؤولان شهرستان هریس با تاکید بر برگزاری باشکوه ویژه برنامه های دهه ولایت اظهار داشت: توجه به مسئله غدیر به عنوان یک مقوله دینی و سیاسی باید سرلوحه اعمال ما بوده و در تمام امور جامعه جریان داشته باشد.


وی پیام غدیر را پیروی از امامت و ولایت دانست و با قرائت آیاتی از قرآن کریم در عظمت غدیر و مساله امامت، خاطرنشان کرد: پیام غدیر، استمرار حکومت الهی و ادامه پیام نبوت از سوی امامت است و شیعیان با تقدیم شهدا و با معرفت ولایی خود توانستند غدیر را زنده نگه دارند.

 

امام جمعه هریس امام علی(ع) را میزان و شاخص شناخت اهل ایمان دانست و افزود: پیامبر‌اکرم(ص) فرمودند؛ عشق علی‌(ع) گناهان را از بین می‌‌برد و یاد علی عبادت است و در جای دیگر آمده؛ علی با حقیقت است و حقیقت با علی که این حقانیت آن امام شیعیان در روز غدیرخم را نشان می دهد.

 

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور روحانیت عید ولایت را کمال دین دانست و گفت: علی(ع) برای اجرای عدالت اسلامی با کسی تعارف نداشت و از خط عدالت خارج نمی شد، اگر اعتقاد داریم که در نظام اسلامی پیرو سیره آن حضرت هستیم، نباید در اجرای قانون مصلحت‌اندیش و یا فامیل‌بازی داشته باشیم.

 

وی با بیان این‌که ولایت و امامت در جامعه اسلامی ایران همواره الگو برای دیگر کشورها و بیداری فکری آنان بوده، ادامه داد: بیداری اسلامی نشأت گرفته از فرهنگ ایران اسلامی و استمرار ولایت حضرت علی(ع) است، ولایت فقیه یک موهبت الهی و ارزشمند برای امت اسلامی بوده است و در سایه ولایت هیچ قدرتی توان مقابله با ما را نخواهد داشت.

 

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هتک حرمت به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام (ص) اظهار داشت: اهانت به ادیان و کتاب های آسمانی کاری ناپسند و غیرقابل قبول است و اهانت اخیر به حضرت رسول اکرم(ص) که رحمت عالمیان است، هیچ توجیهی نزد مسلمانان ندارد.

 

وی با تشریح اهداف دشمنان از هتک حرمت به مقدسات دینی ادیان آسمانی افزود: برنامه و هدف اصلی استکبار جهانی تضعیف و از میان بردن قدرت مسلمانان است، غافل از اینکه پیروان همه ادیان الهی امتی واحد هستند و به خوبی می دانند تمسک به آموزه‌های الهی و حرکت در این مسیر مایه سعادت انسان ها در تمام اعصار است./935/پ202/ب

ارسال نظرات