۲۷ مهر ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۵
کد خبر: ۱۴۳۲۹۷

سومین گردهمایی ائمه جمعه گیلان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ سومین گردهمایی ائمه جمعه استان گیلان امروز در شهر آستارا برگزار شد.
روحانيت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام کاظم حافظ نیا، امام جمعه شهر آستارا در این گردهمایی با اشاره به نقش روحانیت در تاریخ، گفت: علما و روحانیت همواره پیشگام دفاع از ارزش های دینی و اسلامی بوده اند.

 

وی با بیان این که دشمنان در تاریخ همواره از نقش روحانیت جامعه هراسان بودند، افزود: همه تلاش دشمنان کمرنگ کردن نقش روحانیت در جامعه اسلامی بود.

 

امام جمعه آستارا با اشاره به این که روحانیت شیعه هیچ گاه در برابر استبداد و استعمار سکوت نکرد و همیشه در جهت دفاع از ارزش های دینی تلاش به عمل آورد، بیان داشت: امروز نیز با گذشت بیش از سه دهه از عمر پربرکت انقلاب اسلامی، روحانیت در صف اول دفاع از انقلاب قرار دارد.

 

حجت الاسلام کاظم نیا، روحانیت را پرچم دارا تبلیغ دین در جامعه معرفی کرد و گفت: با توجه رشد شبهات دینی از سوی دشمنان، رسالت امروز روحانیت سنگین تر از هر زمان دیگری است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت حوزه های علمیه را یک ضرورت مهم برشمرد و گفت: توسعه فرهنگی در هر منطقه با تقویت حوزه به عنوان رکن اصلی تبلیغ دینی میسر خواهد بود.

 

امام جمعه آستارا با اشاره به فعالیت گسترده حوزه علمیه این شهرستان، ادامه داد: حوزه علمیه آستارا با تحصیل 60 طلبه و شش استاد تمام وقت سهم مناسبی از فعالیت های حوزوی استان گیلان را به خود اختصاص داده است.

 

وی با اشاره به این که تقویت حوزه های علمیه موجب تقویت فرهنگی دینی منطقه می شود، ادامه داد: هر جا که حوزه علمیه و روحانیت حضور پر رنگی دارد، ناهنجاری های اجتماعی در آنجا بسیار کاهش خواهد یافت.

 

امام جمعه آستارا در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که مردم این شهرستان از پایه های اعتقادی بسیارخوبی برخوردار هستند، تصریح کرد: حضور گسترده و بی نظیر مردم آستارا در آیین های مذهبی و ملی نشان دهنده عشق و ارادت این منطقه به اسلام و انقلاب است./950/پ202/س

ارسال نظرات