۲۸ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۱۴۳۳۳۶
آیت الله شبستری:

فهم دقیق قرآن راه مقابله با افکار التقاطی غرب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: بهترین وسیله برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، جنگ نرم، افکار التقاطی و انحرافی گرایش و فهم کلام الهی است.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی صبح امروز در جمع اساتید دانشگاه آزاد اسلامی شرکت کننده در طرح قرآن با تأکید بر تدبر در آیات نورانی قرآن اظهار داشت: منشأ بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی و اجتماعی انحراف از مسیر قرآن و بی‌توجهی به آیات روح‌بخش این کتاب آسمانی است.


وی با بیان این‌که نباید کاری کنیم که روز قیامت قرآن از ما شکایت کند که خدایا این قوم مرا مهجور گذاشتند، خاطرنشان کرد: اگر خواهان جامعه‌ای آرمانی و مورد رضایت نبی اکرم(ص) و حضرت ولی‌عصر(عج) هستیم، بایستی بیش از گذشته نسبت به قرآن توجه داشته باشیم.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن در جامعه اسلامی آرزوی دیرینه دشمنان اسلام است، اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی تا حدودی برنامه های قرائت و حفظ قرآن در کشور گسترش پیدا کرده و همه اینها مقدمه‌ای است برای عمل به محتوای قرآن است.


وی خواستار توجه بیش از پیش به مسأله تفسیر قرآن در دانشگاه‌ها شد و گفت: متأسفانه هنوز پس از گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی گاهی مشاهده می شود قرآن در جامعه اسلامی مهجور مانده است، همه وظیفه دارند در حد توان و مسؤولیت خود در همگانی کردن مفاهیم و حکمت های قرآن تلاش کنند.


آیت الله شبستری در ادامه عمل به قرآن در مبارزات با رژیم طاغوت را عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی و حاکمیت احکام دینی در کشور دانست و اظهار داشت: امروز نیز بهترین وسیله برای مقابله با تهاجم فرهنگی غرب، جنگ نرم، افکار التقاطی و انحرافی گرایش و فهم کلام الهی است.


وی توجه به مفاهیم قرآنی و عمل به آموزه‌های این کتاب آسمانی را مورد تأکید قرار داد و گفت: قرآن مجید، سرلوحه زندگی تمام مسلمانان است و پرداختن به قرآن جزء برنامه‌های مهم است که باید به آن پرداخته شود تا مقدمه عمل به محتوای قرآن باشد، در شرایط کنونی که مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفته‌ایم انس و آشنایی با قرآن راه مبارزه با ابتذال غرب است.


گفتنی است، طرح قرآن در خانه به همت مؤسسه بیت القرآن امام علی(ع) با همکاری حوزه علمیه قم برای نخستین بار در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اجرا شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات