۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۰
کد خبر: ۱۴۳۴۱۵

امروز پرونده اعزام حجاج ایرانی بسته می‌شود

خبرگزاری رسا ـ بر اساس برنامه‌ریزی‌ها با ورود آخرین گروه زایران ایرانی امروز 29 مهر عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی به پایان می‌رسد.
زائران حج تمتمع در مدينه منوره

به گزارش خبرگزاری رسا، عملیات اعزام زائران ایرانی طبق برنامه ریزی صورت گرفته در تاریخ 29 مهرماه (پنجم ذیحجه) پایان می‌پذیرد.

 

براساس این گزارش، ساعت 22 امشب، آخرین پرواز زائران ایرانی، جمهوری اسلامی ایران را به سمت جده ترک خواهند کرد و بدین ترتیب 75 هزار زائر ایرانی وارد مکه مکرمه شده و خود را برای انجام مناسک حج تمتع آماده خواهند ساخت.

 

 این گزارش می افزاید: هم اکنون 73 هزار و 817 زائر ایرانی در عربستان حضور دارند که نزدیک به 71 هزار نفر در مکه مکرمه مستقر هستند. این عده از زائران همگی اعمال عمره تمتع را به جای آورده اند.

 

بنابراین گزارش،  دو هزار و 800 نفر نیز در مدینه منوره اقامت دارند که یک هزار و صد نفر آن امشب و 700 نفر باقیمانده نیز فردا شب با احرام در مسجد شجره به سوی مکه مکرمه حرکت خواهند کرد.

 

گفتنی است، زائران از عصر روز چهارشنبه سوم آبان ماه برای انجام اعمال مناسک حج تمتع احرام دوباره بسته و راهی عرفات خواهند شد و ظهر روز هفتم آبان نیز منا را به سوی مکه مکرمه ترک خواهند کرد.

 

براساس گزارش هیأت پزشکی حج و زیارت و بازدیدهایی که از بیمارستان های مکه و مدینه صورت گرفته سلامت عمومی زائران مطلوب بوده و در این زمینه هیچ مسئله و مشکل خاصی وجود ندارد.

 

نخستین حاجی ایرانی روز 10 آبانماه و آخرین حاجی نیز 29 آبان به کشور بازخواهد گشت./917/د102/ن

ارسال نظرات