۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۴۳۴۱۸

دیدار رییس بعثه قطر و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در راس هیاتی، با حضور در بعثه قطر با رئیس بعثه این کشور دیدار و تبادل نظر کرد.
ديدار قاضي عسكر با مسوول بعثه قطر

به گزارش خبرگزاری رسا، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در راس هیاتی، با حضور در بعثه قطر با رییس بعثه این کشور دیدار و  تبادل نظر کرد.

 

حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر  ابتدا از دعوت شیخ «عبدالحکیم علی عبدالله»  تشکر کرد و درباره روابط خوب ایران و قطر در امور حج گفت: در شرایطی فعلی ضروری است که تمام مسلمانان دنیا ارتباطی مستحکم با یکدیگر داشته باشند تا دشمنان مشترک ما نتوانند به اهداف خود دست یابند. دیدارهای  مستمر بعثه ایران و قطر که همه ساله در ایام حج برگزار می‌شود، می‌تواند گام موثری برای تقویت این ارتباطات باشد.

 

وی در ادامه به پیشرفت‌های جمهوری اسلامی ایران در امور حج اشاره کرد و گفت: اکنون غذای تمام زائران ایرانی در آشپرخانه‌های مکانیزه و با نظارت کارشناسان بهداشت طبخ می‌شود. این آشپزخانه‌ها در نقاط مختلف دو شهر مقدس مکه و مدینه قرار دارند و می‌توانند در نخستین فرصت غذا را به صورت گرم به هتل‌های محل اقامت زائران ایرانی برسانند.

 

سرپرست حجاج ایرانی در ادامه اشاره‌ای به بیمارستان‌های مجهز جمهوری اسلامی ایران در مکه و مدینه داشت و افزود: تمامی امور درمانی حاجیان ما در بیمارستان‌های ایرانی انجام می‌شوند و این آمادگی وجود دارد که این تجربه‌ها را در اختیار کشور دوست و مسلمان قطر نیز قرار دهیم.

 

نماینده ولی فقیه  در ادامه این دیدار به ضرورت مشارکت تمام کشورهای اسلامی در توسعه حرمین شریفین اشاره کرد و گفت: انصافا در این چند سال اخیر، تلاش‌های قابل تقدیری از سوی عربستان سعودی برای توسعه مسجدالحرام صورت گرفته است. اکنون یکی از دغدغه‌های اصلی زائران ایرانی دور بودن هتل‌هایشان از این مسجد شریف است. دراین شرایط بسیار ضروری است که کشورهای اسلامی، عربستان سعودی را یاری کنند تا هر چه سریع‌تر توسعه محدوده مسجدالحرام انجام شود و هر سال زائران بیشتری بتوانند به سفر معنوی حج بیایند.

 

 حجت‌الاسلام قاضی عسکر  همچنین  به فعالیت شورای افتاء  اهل سنت در بعثه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: برادران اهل سنت ما اکنون یک شورای افتاء بسیار قوی در بعثه حج جمهوری اسلامی ایران دارند و سوالات شرعی زائران اهل سنت ایرانی را پاسخ می‌دهند. چنین اقداماتی می‌تواند نشانه عمق روابط صمیمانه شیعیان و برادران  اهل سنت باشد.

 

در این دیدار شیخ «عبدالحکیم علی عبدالله»، رییس بعثه قطر  ضمن خیر مقدم گفتن به امیرالحاج ایران، روابط ایران و قطر را بسیار دوستانه توصیف کرد و خواستار افزایش این روابط شد. در پایان این دیدار، ضیافت شامی با حضور نمایندگان بعثه جمهوری اسلامی ایران و  قطر برگزار شد./917/د102/ن

ارسال نظرات