۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۱
کد خبر: ۱۴۳۴۴۵
آیت‌الله سبحانی:

موقوفات عام در امور فرهنگی استفاده شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله سبحانی با تاکید بر این که موقوفات خاص باید در راستای نیات واقفین صرف شود، گفت: درباره موقوفات عام باید سعی شود تا در امور فرهنگی استفاده شود.
آيت الله سبحاني


به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله جعفر سبحانی در دیدار مدیران اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم اظهار کرد: یکی از خانه‌هایی که خداوند در قرآن کریم، انسان را به تکریم آن سفارش می‌کند آستان مقدس امامزادگان است.

 

وی با بیان اینکه تکریم بیوت انبیا، اولیا و منتسبین به این افراد از واجبات است، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) بیوت علی (ع) و فرزندان او را نیز از این بیوت برشمرده و تکریم و بزرگداشت این اماکن را نیز توصیه می‌کندو این امری الزامی است.

 

این مرجع تقلید با اشاره به اثرات شگفت انگیز تکریم امامزادگان، خاطر نشان کرد: یکی از فواید تکریم امامزادگان ابراز محبت به پیامبر اکرم (ص) است چرا که احترام به فرزندان رسول اکرم، احترام به خود پیامبر اکرم (ص) است.

 

وی افزود: اثر دیگر تکریم و بزرگداشت امامزادگان، احیای فرهنگ غنی وقف و موقوفات منتسب به آستان مقدس امامزادگان است البته باید توجه داشت که موقوفات خاص باید در راستای نیات واقفین صرف شود اما در مورد موقوفات عام سعی شود در امور فرهنگی استفاده شود.

 

حضرت آیت‌الله سبحانی با اشاره به مرکزیت بقاع متبرکه در انجام امور فرهنگی، عنوان کرد: بقاع متبرکه زمینه‌ساز رشد و تعالی جوانان خواهند بود و این بر اساس منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی جامعه است./924/د102/ج

ارسال نظرات