۲۹ مهر ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۳
کد خبر: ۱۴۳۴۶۵
معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان خبر داد؛

فعالیت علمی 900 طلبه در حوزه های علمیه گیلان

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان از فعالیت 13 مدرسه علمیه در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 900 طلبه از پایه اول تا دهم در این حوزه ها مشغول تحصیل هستند.
معاون تبليغ و آموزش هاي کابردي حوزه علميه گيلان

حجت الاسلام محمد لاکانی، معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت از فعالیت 13 مدرسه علمیه در این استان خبر داد و گفت: در حال حاضر 900 طلبه از پایه اول تا دهم در این حوزه ها مشغول تحصیل هستند.

 

وی افزود: برای هر مدرسه بطور میانگین شش نفر از اساتید که مجموع آنها در استان گیلان بیش از 70 نفر است، امر آموزش و تدریس را بر عهده دارند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان با بیان این که در این استان تنها یک درس خارج از سوی نماینده ولی فقیه در استان برپا است، ادامه داد: در این درس نیز روحانیان و اساتید حوزه علمیه گیلان هستند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود، وجود جذابیت های لازم در فضاهای آموزشی حوزه های علمیه را عامل مهمی در جذب طلاب دانست و گفت: علاوه بر این باید امکانات لازم را برای اساتید حوزه نیز فراهم کنیم.

 

حجت الاسلام لاکانی، ایجاد فضاهای مناسب آموزشی و همچنین تامین نیازهای آموزشی به روز را از مهم ترین خواسته های حوزه های علمیه گیلان عنوان کرد.

 

معاون تبلیغ و تهذیب حوزه های علمیه گیلان با اشاره به وجود ظرفیت های بسیار در مدارس علوم دینی استان، برخی مشکلات را مانع تحقق چشم اندازها و استفاده از ظرفیت های موجود برای رسیدن به اهداف عنوان کرد.

 

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به در حال ساخت بودن حوزه علمیه امام علی (ع) با همت نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: این پروژه بزرگ که از پیشرفت فیزیکی خوبی هم برخوردار است، ظرفیت گنجایش دو هزار نفر طلبه را با شرایط و امکانات جدید آموزشی دارد و می تواند تحولی بزرگ در حوزه های علمیه گیلان ایجاد کند.

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان افزود: این حوزه در زمینه جذب طلاب علوم دینی از کشورهای خارج هم نقشی مهمی خواهد داشت و می تواند در گسترش فرهنگ و علوم اسلامی و دینی در جهان تاثیرگذار باشد.

 

وی یکی از اقدامات حوزه های علمیه در یکسال گذشته را همکاری با آموزش و پرورش و راه اندازی «مدارس امین» عنوان کرد و ادامه داد: این مدارس زیر نظر حوزه های علمیه گیلان در شهرهای مختلف استان اداره می شوند.

 

حجت الاسلام لاکانی خاطرنشان کرد: حوزه های علمیه گیلان در سال گذشته مقام اول را در این زمینه کسب کردند و بیش از سی مدرسه امین نیز با همکاری آموزش و پرورش در استان راه اندازی شد که توسعه این مدارس تا 50 مدرسه در دستور کار قرار دارد. 

 

معاون تبلیغ حوزه علمیه گیلان، تقویت فعالیت های حوزوی در مناطق مختلف استان را ضروری دانست و تصریح کرد: گسترش مدارس علمیه زمینه تقویت باورهای دینی در جامعه را فراهم خواهد کرد و مانع از ترویج هر گونه انحراف در جامعه می شود./950/پ202/ب

ارسال نظرات