۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۳۴۹۳

طرح قرآنی از دلالت تا هدایت در حوزه علمیه امام خمینی گرگان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ طرح قرآنی از دلالت تا هدایت از سوی معاونت تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان در این مدرسه علمیه برگزار شد.
طرح قرآنی از دلالت تا هدایت در حوزه علمیه امام خمینی گرگان برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام بهاءالدین ضیایی، استاد حوزه علمیه گلستان امروز در جلسه طرح قرآنی «از دلالت تا هدایت» که از سوی معاونت تهذیب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) گرگان برگزار شد با اشاره به این که این طرح در بنیاد فقه معارف اهل بیت(ع) زیر نظر آیت الله هاشمی شاهرودی با کار کارشناسی همراه با تفکر و اندیشه در چندین استان شروع به فعالیت کرده است، اظهار داشت: در این طرح روش های نوین تفسیر قرآن کریم به شرکت کنندگان ارائه خواهد شد.

 

وی با اشاره به جایگاه رفیع قرآن در میان مسلمانان به عنوان نسخه شفابخش، ابراز داشت: وظیفه همه ما به ویژه حوزه های علمیه و روحانیت، شناخت و تدبر در معانی قرآن کریم است و مبلغان وظیفه تفسیر و دستور عمل به قرآن را در جامعه دارند.

 

این استاد حوزه ادامه داد: هنگامی که حضرت حجت(عج) ظهور کنند، مطابق با قرآن کریم عمل کرده و دستورات این کتاب آسمانی را در جامعه پیاده می کنند و منتظران باید با قرآن آشنایی داشته باشند.

 

حجت الاسلام ضیایی با بیان این که بحث دلالت این طرح تفقهی و هدایت آن انذاری و تبلیغی است، گفت: طرح قرآنی «از دلالت تا هدایت» مستند به آیات و روایات انجام خواهد شد.

 

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که قرآن نقشه راه و مرکز ثقل برنامه ریزی درست و خطاناپذیر بشری در حیات خویش است، ادامه داد: بدون شک بهترین مردمان کسانی هستند که بهره کاملی از قرآن برده و به عنوان اهل تدبر در آیات الهی محسوب می شوند.

 

حجت الاسلام ضیایی با بیان این که خواندن قرآن و عمل به دستورات آن، جامعه بشری را به سعادت و کمال دنیوی و اخروی سوق می دهد، خاطرنشان کرد: این کتاب الهی ارزشمند از سوی خداوند متعال برای تزکیه روح و جان انسان فرستاده شده است.

استاد حوزه علمیه گرگان قرآن را هدیه الهی دانست و تاکید کرد: باید ضمن خواندن و درک قرآن اعماق آیات خداوند را مورد توجه قرار داد.

 

وی در بخش پایانی سخنان خود قرآن را کتاب انسان‌ساز و ارائه‌دهنده برنامه دنیوی و اخروی دانست و با بیان این که بهره گیری از مفاهیم قرآنی زمینه رشد و تعالی انسان را فراهم می کند، ادامه داد: مفاهیم قرآنی باید در اعمال و رفتار روزانه ما نمایان شود./950/پ203/ب

ارسال نظرات