۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۴۳۵۲۲

همایش اهل سنت ایران در مکه برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش اهل سنت ایران با حضور جمع زیادی از اعضای کاروان‌های اهل سنت کشورمان در مکه‌ی مکرمه برگزار شد.
همایش اهل سنت ایران در مکه برگزار شد

به گزارش خبرگزاری رسا، در این همایش، مولوی نظیر احمد صلاحی، عضو مجلس خبرگان رهبری از سیستان و بلوچستان با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید در تأکید بر وحدت مسلمانان در برابر مشرکان، افتراق را بزرگ‌ترین منشأ مصیبت در امت اسلام توصیف کرد.
 

وی ادامه داد: از شهریور 1389 تا شهریور 1391 به مدت دو سال، تمام حوادثی را که در آن‌ها مسلمانان کشته شدند، روزانه یادداشت کردم، نتیجه این شد که به‌طور متوسط روزی 50 نفر از مسلمانان به‌دست مسلمانان یا کفار کشته می‌شدند که در هر صورت، پشت این قضایا کفار و دشمنان هستند. این یعنی سالانه چه تعداد بیوه و یتیم حاصل می‌شود و چه تعداد از جوانان از بین می‌روند. این‌ها به‌دلیل آن است که امت اسلامی به تفرقه و تشتت دچار شده است و استراتژی و موضع‌گیری واحد در میان آن‌ها وجود ندارد.
 

این عالم اهل سنت کشورمان همچنین تصریح کرد: امروز اسلام به‌عنوان دین خشونت و شمشیر در دنیا معرفی می‌شود. این در حالی است که طبق منابع معتبر و منتشرشده، در صدر اسلام در 10 سال که 72 جنگ و غزوه صورت گرفت، در نهایت حداکثر 1500 نفر کشته شدند؛ اما در جنگ جهانی دوم مطبق آمار رسمی 55میلیون نفر کشته، پنج‌میلیون نفر مفقود و 20میلیون نفر مصدوم و معلول شدند و در مجموع، 18هزار لیتر خون بر زمین ریخته شد و 12هزار نفر مردگان ناشی از سقط جنین بودند. حالا وجدان بشریت باید قضاوت کند که اسلام دین رحمت است یا شمشیر؟
 

وی با تأکید بر این‌که با توجه به این واقعیت‌ها باید توجه کرد کسانی که اسلام را متهم می‌کنند خودشان دست‌شان تا کجا به خون مستضعفان و محرومان آغشته است، گفت: در این مسأله، تشتت و پراکندگی خود مسلمان‌ها بدون نقش نیست.
 

این عالم اهل سنت کشورمان در ادامه با بیان این‌که در طول تاریخ برنامه‌ی دشمنان ایجاد افتراق بین مسلمانان و جدایی آن‌ها از قرآن بوده است که در هر دو زمینه هم به موفقیت دست یافته‌اند، اظهار کرد: دنیای استکبار همیشه در فکر این است که در میان ما تشتت ایجاد کند و در این میان، هوشمندی مسلمانان بسیار کارساز خواهد بود که نه‌تنها این نقشه‌های خصمانه را خنثی کنند، بلکه با وحدت خویش شرایط روبه جلویی را برای امت اسلام در معادلات امروز جهانی پدید آورند.

 

حجت‌الاسلام سیداحمد موسوی، رییس سازمان حج و زیارت نیز در سخنانی، با ذکر آیاتی از قرآن مجید در زمینه‌ی وحدت و نیز فلسفه‌ی کلام لبیک یا رسول‌الله، گفت: پیامبران الهی برای هدایت بشریت آمده‌اند و در مقابل آن‌ها، امثال نمرود، فرعون و ابوجهل، برای ضلال بشریت در برابر انبیا ایستادند.
 

وی ادامه داد: یا نظام توحیدی باید از اهداف خود دست بردارد یا برعکس و چون هیچ‌یک از این دو نظام از اهداف خود دست برنمیء‌دارند، همیشه این ستیز وجود دارد. در زمان ما نیز حضرت امام (ره) اردوگاه دشمن و ستم را خوب شناسایی و بحث تفاوت اسلام آمریکایی و اسلام ناب محمدی را مطرح کرد، اصل پیروزی انقلاب اسلامی دیدگاه افیون توده‌ها بودن دین را باطل کرد. آن‌ها وقتی که خود را در قبال این نظریه شکست‌خورده یافتند و فهمیدند که اسلام روزبه‌روز گسترش پیدا می‌کند، توطئه‌هایی را مانند توهین به مقدسات اسلام چیدند.

 

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: امروز اسلامی که گسترش پیدا کرده، اسلام غزه و انقلاب اسلامی است که در آن، ذلت نیست. این عزت است که در مصر، تونس، لیبی و لبنان پیروز می‌شود. بنابراین امروز آنچه گسترش پیدا کرده، اسلام ناب محمدی است که مایه‌ی فخر جهان اسلام است. حضرت امام خمینی (ره) در این زمینه چند محور اساسی را تبیین کرد؛ یکی این‌که اسلام دین امیدبخش و مدافع محرومان و مستضعفان است و دیگر، وجوه استکبارستیزی، معنویت‌گرایی و مقاومت آن در مقابل نظام سلطه است.
 

رییس سازمان حج و زیارت در پایان تأکید کرد که اسلام ناب محمدی اردوگاه دشمن را تصرف و متزلزل کرده است و کمونیسم را خرد کرده و هیبت لیبرال دموکراسی را از بین برده است.

 

در همایش زائران اهل سنت کشورمان در سفر معنوی حج امسال، همچنین جمعی از علما، امامان جماعت و بزرگان اهل سنت کشورمان از استان‌هایی مانند گلستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کردستان و آذربایجان غربی حضور داشتند که برخی از آن‌ها درباره‌ی شواهد و مبانی دینی وحدت مسلمین و ضرورت‌های آن سخن گفتند.

 

بنا بر آمار اعلام‌شده، بیش از شش‌هزار نفر از زائران اعزامی کشورمان را به سرزمین وحی در موسم حج 91، هموطنان اهل سنت تشکیل می‌دهند./917/د102/ی

ارسال نظرات