۳۰ مهر ۱۳۹۱ - ۲۳:۴۴
کد خبر: ۱۴۳۵۸۱
مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

روحیه جهادی از پیش شرط های اقتصاد مقاومتی است

خبرگزاری رسا ـ مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به ابعاد اقتصاد مقاومتی و تفاوت آن با ریاضت اقتصادی، بیان داشت: داشتن روحیه جهادی از پیش شرط های اقتصاد مقاومتی است و الگوی بسیج در این عرصه اثر گذار است.
جشنواره ملي زنان و اقتصاد مقاومتي ريحانه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم فراهانی، مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر روز یکشنبه سی ام مهرماه در مراسم افتتاحیه جشنواره ملی«زنان و اقتصاد مقاومتی ریحانه» اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به معنای تشخیص حوزه های فشار، تلاش برای دفع، کنترل و بی اثر کردن آنها، تبدیل فشارها به فرصت، مشارکت همگانی و مدیریت عقلانی اجتماعی، کاهش وابستگی ها و تأکید بر مزیت های تولید داخلی، خود اکتفایی و خود اتکایی است.

وی با بیان این که برخی اقتصاد مقاومتی را با ریاضت اقتصادی هم مفهوم می گیرند، ابراز داشت: این دو اصطلاح دو رویکرد کاملا متفاوت را دنبال می کنند؛ ریاضت اقتصادی به معنای تلاش دولت ها برای کاهش هزینه ها و رفع کسری بودجه است که برای رسیدن به آن به کاهش خدمات یا مزایا دست می زنند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان این که اقتصاد مقاومتی در مواجهه با محیط مجموعه ای از تهدیدات را تجربه می کند، بیان داشت: نظام سلطه به اشکال مختلف می خواهد به تدریج در عرصه های مختلف نظام اسلامی را به چالش بکشد و باعث کاهش مشروعیت و مقبولیت آن بشود.

خانم فراهانی با تأکید بر این که مردم در اقتصاد مقاومتی به عنوان یکی از ارکان حضور فعال دارند، گفت: حضور مردم در اقتصاد مقاومتی به اصلاح الگوی مصرف، سرمایه گذاری و تولید برمی گردد.

وی با اشاره به ضرورت تحریم کالاهای خارجی که نمونه داخلی دارند و کالاهای تجملاتی که چندان نقشی در امور زندگی ندارند، اظهار داشت: کارگزاران دولتی و نخبگان می توانند هم پای مردم در اقتصاد مقاومتی نقش داشته باشند.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: داشتن روحیه جهادی از پیش شرط های اقتصاد مقاومتی است و الگوی بسیج در این عرصه اثر گذار است.

خانم فراهانی با بیان این که فعالیت های اقتصادی همواره قرین زندگی زنان بوده و آنها ثابت کرده اند که در عرصه های مختلف برای خانواده کارآمد تلاش می کنند، ابراز داشت: زنان به دلائل مختلف می توانند مشاغل خانگی را به عنوان یک فعالیت اقتصادی در محیط خانه یا محل های نزدیک به خانه انجام بدهند و این از راهکارهای مؤثر برای رشد اشتغال و استفاده از مهارت های بالقوه زنان است.

وی بیان داشت: در منطق اسلام مسئله حفظ کرامت انسانی و توزیع عادلانه فرصت های اجتماعی، محور فعالیت های عدالت گرایانه است.

مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خاتمه سخنان خود اظهار داشت: فرهنگ می تواند ظرفی باشد تا هنر در بستر آن رشد کند./956/پ202/ص

 

 

 

 

ارسال نظرات