۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۴۳۶۱۲

حمله نیروهای پلیس عربستان به بانوان شیعه در بقیع

خبرگزاری رسا ـ نیروهای هیأت امر به معروف و نهی از منکر عربستان به بانوان زائر شیعه در قبرستان بقیع حمله کردند.
بقيع

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از الفرات نیوز، نیروهای هیأت افراطی امر به معروف و نهی از منکر عربستان که به آزار و اذیت زیارت کنندگان اماکن مقدس این کشور می پردازند، به تعدادی از زنان شیعه ای که قصد زیارت قبرستان بقیع را داشتند یورش بردند.

 

نیروهای این هیأت با یورش به بانوان از زیارت آنان از قبر حضرت حمزه (س) عموی پیامبر اکرم (ص) جلوگیری کرده و اجازه زیارت سایر قبور این قبرستان در مدینه منوره را ندادند.

 

اعضای این هیأت که از وهابیون افراطی به شمار می آیند و برخورد بسیار نامناسبی با شیعیان دارند، بانوان شیعه را مشرک و کافر خطاب کرده و از قرائت زیارتنامه بقیع جلوگیری بعمل آوردند.

 

یکی از عناصر هیأت امر به معروف و نهی از منکر با گستاخی تمام به هل دادن بانوان شیعه پرداخت و آنان را از این مکان دور ساخت.

 

بانوان زائر شیعه همگی از استان شیعه نشین قطیف عربستان بودند که برای ادای زیارت به مدینه منوره آمده بودند.

 

گفتنی است اعضای هیأت امر به معروف و نهی از منکر که به پلیس دینی شهرت یافته اند برخورد بسیار نامطلوبی با شهروندان عربستانی خصوصا شیعیان این کشور و سایر کشورها دارند.

 

نیروهای این هیأت در سال 2009 میلادی نیز به بانوان شیعه در قبرستان بقیع یورش برده که به واکنش سایر زائران شیعه منجر و درگیری چند روزه ای در این کشور رخ داد که تعدادی از زائران شیعه زخمی و تعداد دیگری نیز بازداشت شدند./980/ب901/ک

ارسال نظرات