۰۱ آبان ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۲
کد خبر: ۱۴۴۰۵۶
معاون تبلیغ رباط کریم:

امام باقر با گسترش علوم دینی راه را برای ائمه باز کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ رباط کریم و بهارستان با اشاره به شهادت امام باقر(ع) اظهار داشت: امام باقر(ع) با زحمات زیادی که درعرصه انتشار مباحث دینی داشتند توانستند راه رونق بازار علم را برای دیگر ائمه(ع) باز کنند.
شهادت حضرت امام باقر(ع)

حجت الاسلام هادی فردوسی، معاون تبلیغ شهرستان های رباط کریم وبهارستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: دلیل نام گذاری امام پنجم به باقرالعلوم شکافندگی ایشان درعلوم مختلف دینی بود.

وی افزود:امام باقر(ع) مباحث عمیق دینی و اعتقادی و فقهی را که بازمانده دیگر ائمه(ع) بود رواج دادند و توانستند با گسترش آن به دین مبین اسلام و مذهب تشیع کمک بسیاری کنند.

معاون تبلیغ رباط کریم و بهارستان ابراز داشت: در زمان امام باقر(ع) انحطاط سیاسی در دربار بنی امیه به وجود آمد که این در رشد علوم دینی در زمان آن حضرت(ع) نقش مهمی داشت.

وی به یکی از عواملی که در رشد علم در زمان امام پنجم(ع) وجود داشت اشاره و خاطر نشان کرد: یکی از مهم ترین اموری که به رشد علوم دینی و مذهبی در زمان بنی امیه کمک کرد تقیه کردن امام باقر(ع) بود که اگر این امر را انجام نمی داد رجال سیاسی آن زمان ایشان را به شهادت زود هنگام می رسانند.

حجت الاسلام فردوسی بیان داشت: در زمان رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) مباحث اعتقادی و اصولی دین مورد توجه قرار می گرفت اما در زمان امام باقر(ع) علومی هم چون احادیث و روایات فقهی برای مردم مهم دانسته می شد.

وی اضافه کرد: امام باقر(ع) با پرورش علوم دینی و حدیثی راه را برای دیگر ائمه باز کرد و بعد از ایشان هم ائمه از این راه استفاده بسیاری کردند.

معاون تبلیغ رباط کریم و بهارستان اشاره کرد: یک قانون کلی در جهان طبیعت وجود دارد که اگر فرد صالحی در برابر مفسدین قد علم کند وی را از صحنه روزگار محو خواهند کرد که در زمان امام باقر(ع) ایشان در برابر ظلم بنی امیه ایستادگی کرد و در آخر به شهادت رسید.

وی در پایان و با اشاره به برتری داشتن مقام مؤمنین امروزی بر مسلمانان صدر اسلام خاطرنشان کرد: پیامبر اسلام(ص) و امیر مومنان(ع)، مؤمنین آخرالزمان را برتر از مسلمانان صدر اسلام می دانستند و به اصحاب می فرمودند: شما ما را می بینید و ایمان می آورید ولی مردان آخرالزمان به خط سیاهی بر روی صفحه سفید که همان قرآن است ایمان خواهند آورد که آن ها در ایمانشان راسخ هستند./957/ت302/ص

ارسال نظرات