۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۴۴۱۶۷
دبیر ستادعالی کانون‌های مساجد:

14 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد از فعالیت 14 هزار کانون مسجدی در کشور خبر داد و گفت: تا پایان برنامه پنجم این تعداد به 22 هزار کانون خواهد رسید.
حجت الاسلام ارباب سليماني، مشاور وزير ارشاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی، دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد، امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان اردبیل به ارائه گزارشی از فعالیت های این ستاد پرداخت و اظهار داشت: هم اکنون 14 هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال است، در شرایطی که تعداد کانون های مساجد کشور در سال 84 حدود 2 هزار و 400 مورد بوده است.

 

وی با بیان این‌که تا پایان چشم انداز برنامه پنجم توسعه این تعداد به 22 هزار کانون خواهد رسید، خاطرنشان کرد: تا سال 84 تعداد یک هزار و 400 کتابخانه در کانون های فرهنگی، هنری مساجد کشور فعالیت می کرد که این رقم در حال حاضر به مرز 10 هزار باب کتابخانه رسیده است.

 

حجت الاسلام سلیمانی با بیان اینکه بر اساس چشم انداز برنامه پنجم توسعه 25 درصد از مساجد کشور دارای کانون فرهنگی هنری می شوند، افزود: 64 هزار مسجد در سطح کشور وجود دارد که با این حساب 72 هزار مسجد کم داریم که امید است این موضوع با مشارکت خیرین مسجدساز رفع شود.

 

وی با بیان این‌که بیش از 2 میلیون نفر در طرح اوقات فراغت تابستان 13 هزار کانون فرهنگی هنری مساجد کشور شرکت کردند، افزود: برگزاری کلاس حفظ جزء سی ام قرآن کریم، طرح تلاوت نور در هفت هزار، تشکیل یک هزار هسته پژوهشی، بر پایی نمایشگاه توانمندی های کانون ها در 13 استان کشور و برگزاری جشنواره های مختلف سرود روستایی رضوی از جمله برنامه های این ستاد در سالجاری است.

 

دبیر ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که طبق مصوبه‌ای در کنار هر مسجد یک کانون ساخته خواهد شد، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع علمای استان خراسان شمالی بر توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تاکید داشتند که بایستی ائمه جماعات به عنوان مدیر مساجد توجه ویژه‌ای به مساله داشته باشند.

 

وی در ادامه از اختصاص بالغ بر 40 میلیارد ریال کتاب‌های دینی و کمک درسی به کتابخانه‌های کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد و گفت: برای مقابله با ناتوی فرهنگی و تبلیغات مسموم دشمنان اسلام بایستی جوانان را به منظور رونق مساجد به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جذب کنیم.

 

حجت الاسلام سلیمانی تقویت مساجد به عنوان پایگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، هنری و سیاسی جامعه اسلامی را مورد تاکید قرار داد و افزود: پایگاهی محکم‌تر از مسجد در نظام جمهوری اسلامی نمی‌توان سراغ داشت، از این رو دشمنان از دیرباز به دنبال تضعیف جایگاه این مراکز امن الهی و کم‌رونقی مساجد بوده اند./935/پ202/ب

ارسال نظرات