۰۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۹:۱۳
کد خبر: ۱۴۴۱۷۸
سخنران حرم مطهر رضوی:

جدا دانستن دین از سیاست به معنای انکار آیات قرآن است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نیشابور اظهار داشت: هیچ مسلمانی نمی تواند بیان کند«من در مسائل سیاسی دخالتی نمی کنم» اگر کسی واقعا با عقیده، این سخن را بیان کند، بخشی از قرآن را منکر شده است.
حرم مطهر رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مقری، امام جمعه نیشابور، در مراسم شام شهادت امام محمد باقر که در رواق امام خمینی حرم مطهر حضرت رضا(ع) برگزار شد، گفت: یکی از وظایف پیامبران اقامه عدل و قسط در جامعه براساس موازین الهی است و اگر لازم بود آنان برای اقامه موازین الهی با کفر بجنگند، خداوند عنصر آهن را ـ اشاره به سوره حدید ـ در زمین قرار داد تا برای برپایی و اقامه عدل، به واسطه شمشیر و جنگیدن در راه حق بتوانند رسالت‌شان را به درستی انجام دهند.

وی با بیان این که اهل بیت(ع) در زمان حکومت سیاسی دوران خود دخالت می‌کردند، تصریح کرد: وقتی ما به قرآن مجید مراجعه می‎کنیم از آموزه‌های قرآنی این نتیجه را می گیریم که هیچ مسلمانی نمی تواند بیان کند «من در مسائل سیاسی دخالتی نمی کنم» اگر کسی واقعا با عقیده، این سخن را بیان کند، بخشی از قرآن را منکر شده است.

وی ادامه داد: آیات بسیاری در قرآن مجید وجود دارد که خدا را به مسلمانان برای جهاد در برابر مستکبران دستور می دهد و اگر کسی نخواهد در این کارها دخالت کند، دیگر این آیات برایش معنا پیدا نخواهد کرد.

حجت الاسلام مقری با اشاره به این که خداوند متعال می فرماید «وقتی دشمنان دارند شما را اذیت می کنند و تحت فشار قرار می دهند، این را به آنان بگویید که چرا نباید به پروردگارمان توکل نکنیم و در برابر این اذیت ها و فشارها صبوری و تحمل نکنیم، در حالی که مؤمنان واقعی به خدا توکل می کنند» بیان داشت: هنگامی به امت مسلمان خبر داده می شود که دشمن در حال بسیج کردن و متحدکردن نیروهای خودش است، خداوند متعال در این خصوص دستور می دهد «مسلمانان نباید وحشت نموده و دست و پای خود را گم کنند، بلکه باید آرامش و تمعنینه خود را حفظ کرده و خود را امتحان نمایند».

وی متذکر شد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید «افرادی که فرمان خدا و پیغمبر را بعد از شکستی سخت اجابت کردند، گفتند ما به خدای خود پناه می بریم و خدا ما را کمک می کند در نتیجه این استقامت و پایمردی باعث موفقیت شان خواهد شد» بنابراین اگر کسی بگوید مسائل سیاسی را قبول ندارم، آیات قرآن را منکر شده است.

امام جمعه نیشابور اظهار داشت: این که انسان گمان کند که ائمه اطهار(ع) نسبت به مسائل سیاسی زمان خودشان هیچ گونه دخالتی نداشتند، سوء ظن و بدگمانی به امام است.

وی نیز گفت: خداوند متعال در قرآن به پیغمبر اکرم(ص) خطاب می کند «ای پیامبر ما از این جهان استکباری که خود را دارای دین می دانند سؤال کن، ای اهل کتاب چرا آیات الهی را منکر می شوید؟ و براساس آن اهداف خبیث واقعیت های وحی خدا را منکر می شوید؟ در حالی که خدا گواه بر کارهای شما است» هم چنین خدا در آیه ای دیگر می فرماید «ای اهل کتاب چرا راه فضیلت را کج می کنید و مردم را که براساس عقلشان و فطرتشان که در جست وجوی خدا هستند از وجدانشان منحرف می نمایید؟ این کار را هم عالمانه و عامدانه انجام می دهید» از این دو آیه نتیجه می گیریم که جبهه استکبار نه امروز بلکه، از زمان نخستین پیغمبرالهی همیشه سعی می کرد به اسم دین و خدا چهره واقعی خودش و اهداف پلید استکباری اش را پنهان کند./932/پ202/س

ارسال نظرات