۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۸
کد خبر: ۱۴۴۲۰۴
آیت الله نوری همدانی:

سران قوا با هم متحد باشند/ اختلافات در جلسات خصوصی مطرح شود

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی مسؤولان و به وی‍ژه سران قوا را به وحدت و همدلی فراخواند و تاکید کرد: حوزه با کمال تواضع به قوا اعلام می کند با هم متحد باشید و بدانید برای نگهداری نظام وحدت، همفکری و همدلی شما بسیار حائز اهمیت است.
درس خارج فقه آيت الله نوري همداني در مسجد اعظم قم
  
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، امروز در درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، مسؤولان کشور به وی‍ژه سران قوا را به وحدت و همدلی فرا خواند.
 
وی با بیان این که حفظ نظام از اوجب واجبات است، تاکید کرد: خوشبختانه از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون مردم ما در کنار نظام،‌ امام و رهبری بوده و هستند و پشتوانه اصلی این نظام مردم هستند.
 
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم به سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی اشاره و تاکید کرد: در سفر رهبر انقلاب به خراسان شمالی مردم با تمام وجود از ایشان استقبال کردند و این مساله نشان دهنده حمایت مردم از نظام و رهبری است.
 
وی افزود: یکی از راه های دلگرمی مردم به نظام این است که قوا با هم صمیمیت و وحدت داشته باشند امروز که این انقلاب بیدارگر شده و الگوی دیگر ملت ها است
ناپسند است که اتحاد خدشه دار شود.
 
این مرجع تقلید تاکید کرد: حوزه با کمال تواضع به قوا اعلام می کند با هم متحد باشید و بدانید برای نگهداری نظام وحدت، همفکری و همدلی شما بسیار حائز اهمیت است.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی علنی کردن اختلافات از سوی مسؤولان را امری مذموم توصیف و خطاب به آنان، تاکید کرد: اگر مطلبی دارید نباید به میان مردم و سطح جامعه بیاورید بلکه باید در جلسات آن را مطرح کنید و همواره درصدد خدمت به مردم باشید.
 
وی در ادامه سخنان خود خواستار توجه بیش از پیش حوزه های علمیه به کتاب شریف نهج‌البلاغه شد و با بیان این که حوزه باید به نهج البلاغه بیشتر بها دهد، گفت: ‌همه اعمال و رفتار ائمه برای ما حجت است،‌ از این رو احادیث اهل بیت(ع) باید به عنوان درس در حوزه مطرح شود.
 
این مرجع تقلید با تاکید بر این که حوزه باید به مباحث اخلاقی نیز بیشتر بها دهد، گفت: متاسفانه این تفکر در برخی از طلاب و روحانیان وجود دارد که وقتی نوبت به بیان مسائل اخلاقی می رسد از سر درس خارج می شوند و خود را بی نیاز می دانند.
 
حضرت آیت الله نوری همدانی گفت: باید در حوزه تحولی ایجاد شود تا احادیث،‌ اخبار و تاریخ اهل بیت جزو متون درسی حوزه قرار گیرد و البته جذابیت های لازم نیز برای حوزویان ایجاد شود.
 
این مرجع تقلید در ادامه درس خارج فقه خود با اشاره به فرازهایی از کلمات امام علی(ع) در کتاب شریف نهج البلاغه به بیان نکات اخلاقی برای حاضران پرداخت. /924/پ202/ج
ارسال نظرات