۰۳ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۱۴۴۲۷۱
رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران:

انس با آیات قرآن زمینه ساز بصیرت و آگاهی دینی جامعه می شود

خبرگزاری رسا ـ رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران بر ضرورت درک حقایق معارف الهی تأکید کرد و گفت: انس با آیات قرآن زمینه ساز بصیرت و آگاهی دینی جامعه خواهد شد.
قرآن کريم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمود ابوترابی، رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران امروز در اردوی توجیهی و تفریحی دانشجویان جدید الورود دانشکده علوم قرآنی آمل با بیان این انسان بر اساس نعمت عقل لازم است جایگاه ارزشی خود را در نظام هستی ببیند، گفت: انسان باید به این مرحله از شناخت فردی برسد که برای چه آفریده شده و به کجا خواهد رفت تا مسیر زندگی خود را در این امور صرف کنند.

 

وی با اشاره به این که خداوند منان در قرآن کریم  به عنوان خالق انسان گاهی او را در کنار ملائکه و ملکوتیان و گاهی هم بالاتر از آنها  مطرح می کند، خاطرنشان کرد: این انسانی که حضرت حق برای او این گونه ارزشی والا قائل شده است و همه نعمت های شایسته را برای او فراهم کند باید شکر الهی را به جا آورده و زندگی خود را به فرصتی برای بندگی حضرت حق تبدیل کنند.

 

حجت الاسلام ابوترابی با تاکید بر این که ریشه و اصل این عالم خدا است و همان طور که درخت ریشه می خواهد کلمه وجود ما هم ریشه می خواهد، بیان داشت: ریشه ما انسان ها به سوی خالق است و همه این عالم کلمه طیبه هستند.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران با بیان این که اگر آدمی اصل و ریشه خود را حفظ کند رشد خواهد یافت، خاطرنشان کرد: انسان باید به اصل وجودی خود توجه داشته و در سراسر زندگی یاد خداوند منان را از یاد نبرد که این امر موجب سعادتمندی دنیا و آخرت انسان خواهد شد و تأثیرات بی نظیری را در روی زندگی او خواهد گذاشت.

 

وی با بیان این که اگر انسان موحد باشد، موحد بودن او دافع بلایا است حتی اگر در خواب باشد، گفت: ایمان به یگانگی خداوند منان موجب روشن شدن مسیر زندگی انسان خواهد شد.

 

حجت الاسلام ابوترابی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که تحصیل علوم قرآنی یک سعادت ارزنده است که باید از آن استفاده شایسته ای صورت گیرد، گفت: دانشجویان باید از این امر والا به بهترین نحو ممکن و در راستای تهذیب نفس و تکامل معنوی خویش بهره گیرند.

 

رییس دانشکده علوم قرآنی مازندران با اشاره به اهمیت نقش قرآن در مقابله با جنگ نرم دشمنان خاطرنشان کرد: با توسعه مراکز قرآنی و مأنوس شدن هر چه بیشتر نسل جوان ایران اسلامی با مفاهیم قرآنی می توان بیش از پیش به مصونیت جامعه در قبال تهاجم فرهنگی دشمنان امیدوار شد که این امر مهم می تواند زمینه ساز سعادت دنیوی و اخروی جوانان کشور را فراهم آورد و آنان را به قرب حضرت حق برساند.

 

وی با تجلیل از ظرفیت و استعداد بی نظیر جوانان ایران اسلامی در فراگیری آموزه های قرآنی، بیان داشت: با اندیشه راسخ جوانان کشورمان امیدوار هستیم که تعالیم والای این کتاب نورانی بیش از پیش در جامعه گسترش پیدا کرده و موجب تهذیب نفس و تکامل معنوی آحاد جامعه را فراهم می کند./950/پ202/ب

ارسال نظرات